کد خبر: 1019466
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
مجید جوانمرد در گفتگو با «جوان»:
اینکه برای دادن یک عیدی نیم‌میلیونی، نصف سینماگران را کنار گذاشتند ولی حالا می‌خواهند بدهی هنگفت میلیاردی سینماداران غالباً مرفه را از بیت‌المال بدهند، واقعاً جای سؤال دارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مجید جوانمرد کارگردان باسابقه سینما با اشاره به تعارض در پرداخت‌ها که از سوی خانه سینما انجام می‌شود، عنوان کرد: من کلاً با صدقه دادن به سینماگران مخالفم و معتقدم آن قدر باید شرایط کار برای سینماگران ایجاد کرد که دیگر کسی محتاج ۵۰۰هزار تومان عیدی دولت نباشد، اما وقتی وضعیت اینگونه است که عده‌ای در مضیقه مالی گرفتارند، باید عملکردی منطقی در پرداخت‌ها وجود داشته باشد. کارگردان فیلم‌های ماندگار انقلاب اسلامی، چون «شکار» و «قافله» ادامه داد: اینکه برای عیدی دادن به سینماگران، خودی و بیخودی دارند و هزاران نفر را کنار می‌گذارند و حتی نمی‌پرسند که به این مبلغ، نیاز دارید یا نه، یک طرف و اینکه خبر می‌رسد حالا بدهی نزدیک ۲۰میلیاردی سینماداران باید از بیت‌المال پرداخت شود، واقعاً این تناقض نیست؟ یکی بیاید و این تعارضات را برای ما حل کند. مجید جوانمرد با انتقاد از مدیریتی که توانایی کمک رفاهی به سینماگران در دوران کرونایی را نداشته است، اظهار کرد: آخر این چه جور مدیریت کردنی است که برای توزیع یک سبدکالای ماهانه به سینماگران بودجه ندارند ولی برای پرداخت بدهی میلیاردی سینماداران مرفه، بودجه دارند؟

این کارگردان ۶۶ساله تأکید کرد: جالب است که آقایان می‌گویند امکان تعطیلی جشنواره‌های بی‌فایده و تزریق بودجه‌شان به بدنه سینما نیست ولی در عین حال امکان این را دارند که پول میلیاردی برای تسویه حساب سینماداران با صاحبان آثار بدهند. کارگردان «دستمزد» و «مار» افزود: در دهه ۶۰ چه مرارت‌هایی که نکشیدیم و چقدر درجه جیم بهمان دادند ولی باز فیلم‌هایمان می‌فروخت و مخاطب داشتیم و دخل و خرج می‌کردیم تا رسیدیم به این روز‌ها که سینما‌ها مخاطب ندارند و دولت بدهی سینماداران را می‌دهد! که چه شود؟ دولت بدهی سینماداران را می‌دهد تا بعد از رفع کرونا بازبخش عمده سالن‌های خود را به آثار مبتذل و مافیایی دهند؟ مجید جوانمرد با خطاب قرار دادن مدیریت سینمایی ادامه داد:‌ای کاش مدیران سینمایی به جای باج دادن به سینمادارانی که با زدوبند‌های پشت پرده بسیاری از صاحبان آثار را به خاک سیاه نشانده‌اند به فکر ۵هزار عضو خانواده سینما بودند که از ابتدای سال تاکنون مشکلاتشان ۱۰ برابر شده و هیچ حمایتی هم به خود ندیده‌اند.

کارگردان فیلم‌های «آدم باش» و «تیغ آفتاب» تأکید کرد: سازمان سینمایی حتی اگر قصد کمک به پرسنل سینما‌ها را داشت می‌توانست به طور مستقیم و بی‌واسطه پایه حقوق این چند ماه آن‌ها را پرداخت کند تا زندگیشان را بگذرانند نه اینکه ارقام میلیاردی در اختیار سینمادارانی بگذارد که برخی از آن‌ها هم شریک ساخت مجتمع‌های تجاری هستند، هم در کار واردات خودرو هستند و هم در بازار طلا و جواهر فعالند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار