کد خبر: 1019374
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
"یاداشت"
حجت الاسلام محمد قطبی

    گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان حجت الاسلام محمد قطبی دریاداشتی می نویسد؛ وقتی در جامعهای تمام ظرفیّت نفوذ و حاکمیّت را در سبد سیاسی قرار دهیم حاصلش همین خواهد شد که آمدن یا نیامدن یک نفر میتواند کل معادلات را برهم بزند. این وضعیّت برای کشور شکننده است. باید ظرفیّتهای جریانسازی در جامعه بین امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توزیع شود. آنچه امروزه مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند یعنی اقتصاد مقاومتی در ضلع اجتماعی قرار میگیرد و آنچه موجب رشد و تعالی جامعه و حرکت به سمت تمدنسازی میشود فرهنگ است ولی متاسفانه ظرف امور اجتماعی و فرهنگی از قدرت نفوذ و جریانسازی در جامعه تهی شده و  به آن توجّه نمیشود.

     اکنون دغدغهی امور سیاسی در ذهن و ضمیر جوانان انقلابی از دغدغههای فرهنگی و اجتماعی بیشتر است و همهی وقت، فکر و انرژی آنها را مشغول ساخته است. در حالی که اگر وضعیّت فرهنگی و اجتماعی سامان یابد و مردم به شرایط متعادل فرهنگی و اجتماعی برسند، چند وعدهی عوام پسند و ساده و چند شعار ظاهرپسند در جامعه موج نا متعادل به وجود نمیآورد. تا زمانی که سطح فرهنگ و اندیشه جامعه متعالی نشود قدرت وعده و وعید در جذب رأی، از منطق و استدلال بیشتر خواهد بود.

     باید جوانان انقلابی با حرکتهای خود جوش و درونزا همّت خود را صرف رونق بخشی به کارآفرینی، فنّاوری و رشد اقتصادی همراه با توسعه و تقویت فعالیتهای فرهنگی و رشد اندیشه و قدرت تفکّر جامعه نمایند.

     درگیر شدن تنها در امور سیاسی، به مرور شاکلهی فکری انسان را تَک ساحَتی کرده و قدرت تصمیمگیریهای چند وجهی و چند بُعدی را از انسان سلب میکند.

     دوام نظام و انقلاب اسلامی در گرو تقویت ایمان و باورهای دینی و رونق مساجد و محافل مذهبی است همراه با اکوسیستم روان و سالم اقتصادی و اقتدار سیاسی و امنیتی است. براین اساس باید در هر سه زاویهی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعال بود و از هیچ کدام غفلت نکنیم.

هرچه انتخاب رييس جمهور مهم است، تعقّل و دورانديشي مردم نيز اهميّت مي‌يابد؛ چرا كه اين تعقّل است كه آن رييس را، حكيمانه بر مي‌گزيند. به جاي تلاش براي نام‌وَر ساختن يك گزينه، بكوشيم معيارمندي و گزينش‌گريِ حكيمانه را در جامعه توسعه دهيم و قدرت تشخيص را در انسان‌ها افزايش بدهيم. انتخاب منطقي و دورانديشانه، تضمين‌گر جمهوريّت برخاسته از فقه ولايي است و جامعه‌ي آگاه و بينش‌مند مقاوم و عزّت‌مند است.

،

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر