کد خبر: 1019340
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
سخنگوی شورای شهر تبریز، گفت: میدان آذربایجان که روزی به اجرای آن افتخار می‌کردیم و فکر می‌کردیم افتخاری برای شهر خواهد شد، امروز به پروژ‌ه‌ای شکست خورده تبدیل شده و موجب سردرگمی رانندگان نیز می‌شود که باید گفت، این کجا و آن کجا!

 در جلسه‌ کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز که با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان و مدیران شهرداری انجام شد، راهکارهای اصلاح مشکلات ترافیکی اطراف فرودگاه تبریز بررسی شد.

 گره‌های ترافیکی در ورودی‌های میدان آذربایجان

سونیا اندیش رئیس  کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با بیان اینکه شرایط اجرای برخی پروژه‌های ترافیکی به‌گونه‌ای است که در صورت عدم اجرا، مشکلات کمتری وجود می‌داشت، گفت: لازم است در تغییرات اساسی در شریان‌های حمل و نقل شهر در نزدیکی فرودگاه تبریز انجام‌ شود.

وی با اشاره به گره‌های ترافیکی در ورودی‌های میدان آذربایجان، گفت: لازم است با اقداماتی اصولی نسبت به رفع این گره‌‌های ترافیکی اقدام‌ شود.

اندیش با بیان اینکه ورودی فرودگاه‌ها ورودی شهر محسوب می‌شود و اولین نقطه ورود به شهر است، یادآور شد: گردشگران این نقطه را همواره به یاد دارند که این موضوع در تبریز رعایت نمی‌شود و با اقدامات غیراصولی وضعیت ترافیکی اطراف فرودگاه شرایط مناسبی ندارد و در قیاس با سایر فرودگاه‌های کشور بسیار متفاوت است.
 

مسافران به دلیل ترافیک میدان آذربایجان از پرواز جا می‌مانند

رامین آذری، مدیرعامل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات ترافیکی برای فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، تصریح کرد: به دلیل وجود ترافیک در محدوده فرودگاه برخی از مسافرین از پرواز خود جا می‌مانند که جمعه‌ها این موضوع تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما خودرو‌های ورودی از اتوبان پاسداران به میدان آذربایجان است که موجب ایجاد ترافیک در محدوده فرودگاه می‌شود، ادامه داد: از شهرداری تبریز می‌خواهیم نسبت به حل مشکلات ترافیکی در این محدوده اقدام کند.

مدیرعامل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه وجود پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در اطراف فرودگاه تبریز موجب ترافیک به خصوص در فصل بهار و گرم سال می‌شود، گفت: شهروندان به این پارک‌ها مراجعه می‌کنند و با عدم رعایت قوانین ترافیکی موجب بروز ترافیک می‌شوند.
 

عدم کارآیی لازم میدان آذربایجان در اصلاح گره ترافیکی با وجود هزینه‌های کلان

عبدالله تقی‌پور عضو کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیکی اطراف فرودگاه تبریز باید مطالعات کارشناسی انجام شود تا شاهد کاهش مشکلات باشیم، بیان داشت: هرگونه اقدام غیرکارشناسی  موجب به‌هم خوردن بار ترافیکی و افزایش مشکلات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز وجود بار ترافیکی در اطراف فرودگاه نشان‌دهنده عدم کارآیی لازم میدان آذربایجان در اصلاح گره ترافیکی منطقه است، ابراز کرد: با وجود هزینه‌کرد کلان در میدان آذربایجان برای رفع گره‌های ترافیکی هیچ تغییری بعد از اجرای پروژه انجام نشده است.

تقی‌پور بار دیگر با تاکید بر اینکه باید با مطالعات اقدام به انجام و اصلاح پروژه‌های ترافیکی کرد، اذعان داشت: برخی طرح‌های علمی وجود دارد که می‌توان با اجرای آنها شرایط ترافیکی اطراف فرودگاه را روان‌تر کرد.

نارضایتی مردم از  گره‌های ترافیکی تبریز

کریم صادق‌زاده دیگر عضو کمیسیون‌ نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم نارضایتی بسیاری از وجود گره‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر دارند، گفت: لازم است، نسبت به رفع این گره‌های ترافیکی اقدام شود.

وی با بیان اینکه در محدوده فرودگاه به‌جای کنترل ترافیک اقدام به گسترش زیرساخت‌های مختلف  از جمله پارک و شهربازی کرده‌ایم،‌ ادامه داد: این اقدامات موجب ایجاد ترافیک در این محدوده‌ها می‌شود که جلوه مناسبی برای گردشگران‌ ورودی به شهر ندارد.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه امروز در فرودگاه تبریز تاکسی به وفور وجود دارد اما بازهم مردم برای استقبال از اقوام به فرودگاه می‌آیند و موجب ایجاد ترافیک در حوالی فرودگاه می‌شوند، اضافه کرد: نیازی به این‌کار نیست، چراکه زیرساخت‌های حمل و نقل در فرودگاه تبریز تعیین شده  و باید در این زمینه به خصوص در زمینه فرهنگ‌‌سازی اقدامات اساسی انجام گیرد.

صادق‌زاده افزود: با وجود تاکسی‌های مستقر در فرودگاه با معضل تاکسی‌های اینترنتی نیز روبه‌ رو هستیم که موجب افزایش ترافیک می‌شود و لازم است، مدیرکل فرودگاه‌های استان فکری برای کنترل ترافیک در این‌ زمینه داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: میدان آذربایجان که روزی به اجرای آن افتخار می‌کردیم و فکر می‌کردیم افتخاری برای شهر خواهد شد، امروز به پروژ‌ه‌ای شکست خورده تبدیل شده و موجب سردرگمی رانندگان نیز می‌شود که باید گفت این کجا و آن کجا!
 

 برخی مشکلات ترافیکی به دلیل کم‌کاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است

محرم محمدزاده نایب رئیس کمیسیون عمران نیز در این جلسه با بیان اینکه امیدوارم همه در زمینه کارشناسی خود نظر دهند، متذکر شد: وقتی بدون پشتوانه علمی طرحی اعلام می‌شود به راحتی اجرای آن زیر سوال می‌رود که لازم است مدیران با علم و پشتوانه علمی طرح‌ها را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه باید در زمینه فرهنگ اجتماعی کار شود، تصریح کرد: برخی مشکلات ترافیکی به دلیل کم‌کاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید در این زمینه‌ها با جدیت برنامه‌ریزی و عمل کرد.

محمدزاده با بیان اینکه در کشورهای مختلف دنیا راه دسترسی به فرودگاه از سایر مسیرها جدا می‌شود و شهروندان نیز به آن احترام می‌گذارند، یادآور شد: این نشان‌د‌هنده فعالیت فرهنگی است که در کشور ما نیز باید این‌گونه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر