کد خبر: 1019193
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خبرداد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت : مطالعات اولیه پیرامون ایجاد زیرساخت لازم برای اولویت دهی به تردد خودروهای امدادی از تقاطعات هوشمند کرج به منظور استفاده بهینه از زمان طلایی در حال انجام است.

محمدرضا احمدی نژاد با تاکید بر اینکه استفاده فناوری‌های نوین نقش اساسی در بهبود زندگی شهری دارد، اظهار داشت: پیشرفت تکنولوژی موجب شده در بسیاری از کشورها راهکارهای نوینی برای کنترل و بهبود وضعیت ترافیک ارائه شود.

به گفته این مسئول، معضل ترافیک همواره به عنوان یکی از چالش‌های مهم پیش روی خودروهای امدادی در کلانشهرها است؛ به طور قطع هرچه زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه کوتاه‌تر شود خسارت ناشی از آن نیز کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه درصدد پیدا کردن راهکاری اساسی به منظور کاهش زمان سفر خودروهای امدادی هستیم، گفت: هوشمندسازی تقاطعات یکی از راه‌ حل های اساسی برون رفت از این مشکلات است.

احمدی نژاد همچنین یادآور شد: طرح هوشمندسازی تقاطعات با هدف کنترل ترافیک شهری به وسیله اندازه گیری شرایط فعلی ترافیک، تنظیم طول چرخه و فاصله زمانی از یک تقاطع با تقاطع بعدی در سه تقاطعِ هفت تیر، مصباح و امام حسین(ع) در حال اجرا است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه اولویت دهی به تردد خودروهای امدادی از تقاطعات هوشمند به منظور استفاده بهینه از زمان طلایی، عدم اتلاف وقت و حضور به موقع خودروهای امدادی به محل مورد نظر توسط کارشناسان این معاونت درحال برنامه ریزی است، گفت: این طرح به صورت پایلوت در تقاطع هوشمند مصباح اجرا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار