کد خبر: 1019170
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی؛
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گزارشی از وضعیت ایثارگران فاقد مسکن، بهسازی گلزار شهدا و اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران جویای کار بجستان، در جلسه شورای اداری این شهرستان ارائه داد و از اعضای شورای اداری خواست همه توان خود را برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری بکار گیرند.

حجت الاسلام حسین معصومی در جلسه شورای اداری بجستان که به یاد شش شهید محرم این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهرستان بجستان 85 فرزند شهید و ایثارگر جویای کار و دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا دارد و از سویی فرصت‌های بومی بسیاری برای جذب این عزیزان است، که مسئولان باید اهتمام ویژه ای به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران داشته باشند.
وی ادامه داد: شهرستان بجستان 18 گلزار شهدا دارد که دو مورد « بجستان و یونسی» شهری و 16 مورد روستایی می باشد که از این تعداد 9 گلزار شهدا بازسازی و تحویل دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و 9 مورد دیگر هنوز باز سازی نشده است.
وی با بیان اینکه برخی از گلزارهای شهدا، تک مزاری، دو مزاری و چند مزاری است، ادامه داد: از 18 گلزار شهدا، 5 گلزار شهدا در روستاهای ابوالخازن، منصوری، سریده، حسین آباد و درچاق تک مزاری، 5 گلزار در روستاهای آهنگ، بقچیر، سردق، قاسم آباد و نوق دو و سه مزاری و 4 گلزار روستاهای درزاب، مزار، مرندیز، زین آباد پنج مزاری و 4 گلزار شش شهیدی و بالاتر در بجستان، جزین، یونسی و فخرآباد می باشد.
این مقام مسئول به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: طرح بهسازی سه گلزار تک شهیدی روستای ابوالخازن و حسین آباد و درچاق حداکثر تا دو ماه آینده توسط فرمانداری و بنیاد بجستان به اتمام می رسد.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خرسان رضوی افزود: طرح مسکن ایثارگران مجدد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و اسامی 124 نفر از ایثارگران مشمول این طرح جهت اخذ استعلام فرم (ج) به اداره کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی ارسال شد.
در این جلسه حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار، حجت الاسلام وحیدی امام جمعه، سید حسین شوقی رئیس بنیاد و سایر اعضای شورای اداری شهرستان بجستان حضور داشتند.
گفتگو با کارکنان بنیاد و دیدار با تنی چند از خانواده‌های شهدا و جانبازان در روستاهای «نوق و ابوالخازن» از دیگر برنامه های سفر یک روزه حجت الاسلام معصومی بوده است.
گفتنی است؛ شهرستان بجستان از توابع استان خراسان رضوی است که در 301 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است و پرونده 111 شهید و 241 جانباز و 13 آزاده  در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیور مردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار