کد خبر: 1019003
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
آیین نکوداشتی به مناسبت سی و نهمین سالگرد شهادت آیت الله سید اسد الله مدنی دومین شهید محراب در تبریز و آذرشهر برگزار شد.

آیینی به صورت مجازی و حضوری با سخنرانی استادان حوزه و دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰  از محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه شهید مدنی، توطئه تفرقه افکنی بین مردم و روحانیت خنثی کرد، خاطرنشان کرد: باید خط انقلاب را با آگاهی مردم و در سایه رهبری بی‌نظیر و اطاعت از مقام معظم رهبری حفظ کنیم.

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم با اشاره‌ به تاریخچه‌ زندگی شهید مدنی، بیان کرد: با نظر به چهره‌های درخشان انقلاب اسلامی ایران به این نکته مهم دست می‌یابیم که آن‌ان در طول زندگیشان به فکر اسلام و احیای اسلام ناب محمدی بودند و برای رسیدن به این هدف از نثار جانشان پروا نمی‌کردند.

وی ادامه داد: آیت الله مدنی از جمله این مبارزان خستگی ناپذیر بود که با انجام سفرهای تبلیغی و همکاری با گروه فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی و تحمل رنج های تبعید و زندان ضربه سهمگینی را بر پیکره‌ی پوسیده طاغوت زده و با نثار جان خویش درخت انقلاب را آبیاری کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یاد مهربانی‌های شهید مدنی نه تنها در آذربایجان شرقی و شهر آذرشهر، بلکه در همدان، لرستان و استان فارس هم فراموش نمی‌شود، گفت: پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، این یار دیرینه امام که پرچم مبارزه را آنی بر زمین نگذاشته بود، در راه مبارزه با طاغوت از سنگری به سنگری دیگر حرکت می‌کرد و فصل دیگری از مبارزاتش برای پیروزی انقلاب شکوهمند ایران را آغاز کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به برخی ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی، گفت: هنگامی که از قیامت سخن می‌گفت، چنان می‌گریست که گویی صدای محشر و عظمت آن را می‌بیند، او خودساخته‌ای بود که جامعه سازی کرد و به تهذیب نفس و تقوا بسیار اهمیت می‌داد و معتقد بود پیروزی بر دشمنان و طاغوتیان زمان در گرو اصلاح نفس و خودسازی است.

وی ، گسترش عدالت اجتماعی، اجرای مفاد قانون اساسی، استقلال اقتصادی و جلوگیری از اسراف و ترویج مصرف داخلی را از موارد مورد تاکید شهید آیت الله مدنی عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر