کد خبر: 1018956
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
IOC و مقامات ژاپنی همچنان درگیر کرونا هستند
جزئیات نحوه برگزاری المپیک توکیو همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با اینکه خبر‌هایی در خصوص لغو کامل بازی‌ها در رسانه‌های دنیا مطرح شده بود، اما مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و مقامات ژاپنی بر برگزاری بازی‌ها در تابستان سال آینده میلادی تأکید کردند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با وجود این تداوم شیوع ویروس کرونا در جهان و ناکامی دانشمندان در کشف دارو یا واکسن این بیماری حواشی زیادی را برای میزبان و IOC به وجود آورده است. برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران یا لغو این دوره از مسابقات از جمله گمانه‌زنی‌های مطرح شده در رسانه‌ها هستند.

رویکرد نهایی معلوم نیست

تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک توکیو حاصل پاندمی ویروس کرونا بود، ویروسی که هنوز هم راه‌حلی برای مقابله با آن پیدا نشده است. برگزاری جلسه هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک به صورت مجازی فرصتی بود تا توماس باخ توضیحاتی را در خصوص آینده بازی‌های ۲۰۲۱ ارائه دهد. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به اقدامات صورت گرفته، گفت: «اقدامات مختلف برای تقابل با ویروس کرونا را در هفته‌های آینده مشاهده خواهید کرد. ما همچنان بر ارائه یک بازی ایمن و موفق در سال آینده متمرکز هستیم تا بازی‌های المپیک را در یک محیط امن برای همه افراد در تابستان سال آینده برگزار کنیم.» باخ در ادامه هیچ اشاره‌ای به نحوه برگزاری بازی‌ها نکرد: «در مورد جزئیات برگزاری مسابقات المپیک توکیو نمی‌توان دقیق پاسخ داد، چراکه وضعیت روز به روز تغییر می‌کند. کارگروه ما خود را برای اتفاقات مختلف آماده می‌کند، چراکه نمی‌دانیم سال آینده چه  شرایطی وجود دارد. هرچند آسان نیست، اما بحث فاصله اجتماعی در دست بررسی است. ما همچنین تولید واکسن را دنبال می‌کنیم، چراکه در این صورت می‌تواند آماده‌سازی برگزاری المپیک توکیو را تسهیل کند، اما خیلی زود است که بخواهیم بگوییم رویکرد نهایی ما چیست.»

دلگرم به تولید واکسن

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اخبار منتشر شده در خصوص تولید واکسن کرونا را دلگرم‌کننده خواند: «تن‌ها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما تلاش می‌کنیم یک محیط امن برای همه شرکت‌کنندگان فراهم کنیم. با توجه به اطلاعات و تماسی که ما با کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و شرکت‌های دارویی داریم، پیشرفت بزرگی در زمینه آزمایش خواهیم دید که می‌تواند بر برنامه‌ریزی‌ها تأثیر زیادی بگذارد و از اخبار دلگرم‌کننده‌ای در مورد تولید واکسن مطلع شده‌ایم. اما همه آن‌ها یک نقش دارند  و راه‌حل جادویی نخواهند بود و فقط سازماندهی بازی‌ها را آسان می‌کند. اگر برای اطمینان از امن بودن یک محیط برای همه شرکت‌کنندگان در بازی‌ها به قرنطینه نیاز باشد پس باید قرنطینه کرد و این مسئولیت برای همه است و هیچ‌کس نمی‌تواند فقط به دیگری نگاه کند و بگوید من این را نمی‌خواهم. شما باید همبستگی خود را نشان دهید.»

ایمنی بازی‌ها

طبق زمانبندی اعلام شده قرار است المپیک توکیو ۲۴ جولای سال ۲۰۲۱ آغاز شود. یوریکو کویکه، فرماندار این شهر با تأکید بر حفظ ایمنی مردم اظهار داشت: «به دنبال آن هستیم شرایطی را ایجاد کنیم تا شرکت‌کنندگان در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا،  ایمنی آن را به خوبی درک کنند. سخنان اخیر توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی‌المپیک هم روشن و هم دلچسب بود. ما به عنوان میزبان بازی‌ها روی برگزاری ایمن رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرکز کرده‌ایم. بی‌تردید تمامی تصمیمات ما در مسیر ایمنی المپیک ۲۰۲۰ اتخاذ خواهد شد و نگرانی‌ها را برطرف خواهد کرد.» تا پیش از این ژاپنی‌ها برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها محدودیت ۵ هزار نفری اعمال کرده بودند و با توجه به درخواست دو فدراسیون ورزشی این کشور، دولت ژاپن درخواست حضور ۲۰ هزار نفری در ورزشگاه‌ها را به صورت جدی بررسی خواهد کرد. این در حالی است که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند بازی‌های المپیک سال آینده بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

اما از ژاپن خبر رسیده که مدیر ورزشی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو از سمتش کناره‌گیری کرده است. کوجی موروفوشی، قهرمان اسبق المپیک از سال ۲۰۱۴ این مسئولیت را برعهده داشت و از این پس به عنوان مدیر آژانس ورزشی ژاپن به فعالیتش ادامه می‌دهد. یوشیرو موری، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک در واکنش به این تغییر و تحولات گفت: «می‌دانم که موروفوشی یک شریک قابل اعتماد در رأس مدیریت ورزش ژاپن ثابت خواهد شد، زیرا ما برای موفقیت در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ با هم همکاری می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار