کد خبر: 1018918
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به هتاکی نشریه فرانسوی به ساحت گرامی رسول اسلام(ص)
فرانسه مهد تمدن است یا توحش؟! توهین نشریه CharLie به پیامبر اسلام، متمدنانه است یا متوحشانه؟!
جوان آنلاین: نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» اخیراً در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرده است. امانوئل مکرون، رئیس‎جمهور فرانسه که ژست‌های جنتلمنی‌اش دل روشنفکران و غرب‌پرستان داخلی را می‌برد، نه‌تن‌ها این اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم نکرده است، بلکه اذعان داشته فرانسه این‌گونه هتاکی‌ها و گستاخی‌ها را جزو آزادی بیان قلمداد می‌کند! کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های تند و سختی به هتاکی به رسول گرامی اسلام داشتند و ادعای آزادی بیان مکرون را در‌حالی‌که تحقیق و اظهار‌نظر درباره هولوکاست در فرانسه ممنوع است، مضحک و بچگانه خواندند و آن را نشانه کینه غربی‌ها نسبت به اسلام دانستند. کاربران معتقدند اینگونه توهین‌ها که سابقه آن به ابتدای بعثت رسول گرامی اسلام بازمی‌گردد نشانه ضعف دشمنان اسلام در مواجهه منطقی و مستدل است. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را می‌خوانید.
 
محمد‌جواد ظریف:
آزادی بیان؟ یا ریاکاری نهادینه؟ تحریک به خشونت و نفرت علیه ۵/۱ میلیارد نفر مسلمان با افترای کلیشه‌ای و هتک حرمت به کتاب مقدس و پیامبر آنان تشویق می‌شود، اما در مقابل، حتی نزدیک شدن به روایت رسمی در مورد رویداد‌های تاریخ معاصر – که البته رویداد‌هایی تنفرآور هم بوده‌اند– ممنوع است. دیگر کافی است!

آرزو حشمت‌سار:
به بهانه آزادی بیان به اعتقادات ۵/۱ میلیارد انسان اهانت می‌‎کنند، در حالی‌که در فرانسه زنان آزادی انتخاب حجاب را ندارند! بماند که در همین دنیای آزادی بیان جلیقه زرد‌ها بیش از یک سال است که وحشیانه کشته می‌شوند! غربه دنیای پارادوکس!

عبدالله گنجی:
‏در فرانسه نقد هولوکاست ممنوع است، پروفسور روژه گارودی را به همین دلیل زندان کردند، اما اهانت به مقدسات ۵/۱ میلیارد انسان را آزادی بیان می‌دانند. پس از توهین سلمان رشدی به پیامبر اسلام در قالب کتاب آیات شیطانی، امام فرمود: ما کینه دنیای غرب با اسلام را در همین مسائل جست‌وجو می‌کنیم.

فرشاد کریلایی:
ماکرون درحالی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبراعظم را نشانه آزادی بیان در کشورش می‌خواند که ماه‌هاست در فرانسه تظاهرات ضد‌تبعیض و نژادپرستی و اختلاف طبقاتی برپاست. خوشبختانه حضرت آقا توطئه غربی‌ها را فهمیده و با نهیبی آن را در نطفه خفه کرد.

حاج‌آقا صادق:
توهین به پیامبر اعظم (ص) از ابتدای بعثت شروع شد؛ چون پاسخ منطقی نداشتن، ولی ترس از گسترش نور اسلام داشتند توهین می‌کردن، اما اسلام روزبه‌روز گسترش پیدا کرد و پیامبر (ص) لحظه به لحظه عزیزتر شد، اما احمق‌ها درس نمی‌گیرن و بیشتر به خودشون ضربه می‌زنن.

سید‌پویان حسین‌پور:
مشکل از ماست که برای منافع کفار بی‌خطر شده‌ایم. باید به این پیام انقلابی امام (ره) که فرمود «اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل همه دنیای شما خواهیم ایستاد» عمل می‌کردیم تا هیچ بی‌صفتی جرئت و گستاخی توهین به پیامبر رحمت (ص) را پیدا نکند!

کیوان ساعدی:
فرانسه مهد تمدن است یا توحش؟! توهین نشریه CharLie به پیامبر اسلام، متمدنانه است یا متوحشانه؟!

جعفر مهدوی:
آقای مکرون رئیس‌جمهور فرانسه از توهین مجله شارلی اِبدو علیه پیامبر اسلام به نام آزادی بیان حمایت می‌کند. در‌حالی‌که هرگونه بحث و تردید در مورد هولوکاست (کشتار یهودیان) در فرانسه ممنوع بوده و ده‌ها نفر از محققان فرانسوی که قصد پژوهش در مورد هولوکاست داشتند، محکوم و مجازات شدند!

سمیرا امینی:
همه اسلام‌ستیزان در فرانسه مورد حمایت دولت فرانسه قرار می‌گیرن، اما همه یهودی‌ستیزان در این کشور محاکمه و مجازات شده و بسیاری از آن‌ها به زندان می‌افتند و این همان آزادی غربه که صدایش گوش جهانیان را کر کرده.

فاطمه عقیلی:
وقتی شارلی ابدو پیامبر رو در لباس عزای محرم به تمسخر میگیره، باید فهمید دشمن از چی میترسه! باید فهمید هدف دشمن کمرنگ کردن چه اعتقادیه. یک لحظه سکوت هم در این زمینه جایز نیست!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
ای ننگ بر این ازادی که در غرب خدا ستیز وجود دارد و مرگ بر حامیان توحش بنام ازادی که باعث سلب ازادی حقیقی انسانهای حقیقت جو میشوند ماکررون کوتوله پر مدعا اگر ذره ای انسانیت در وجودش باشد باید از حضور در بین مسلمانان شرم کند نه اینکه با کمال پررویی به کشورهای مسلمان سفر کند و مزخرفاتی نشخوار کند و حیرت اور است که سردمداران کشورهای مسلمان و شیعه به چنین فردی که به کفرگویی کشورش افتخار میکند برایش فرش قرمز پهن میکنند واقعا که چنین حاکمان که به مقام پیامبر عظیم الشان اسلام بی توجهی میکنند مایه شرمساری امت اسلامی هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار