کد خبر: 1018857
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
مسئولان آمریکایی می‌گویند با افزایش شدت آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در ایالت «اورگان»، حدود پانصد هزار نفر را از منازل خود تخلیه کرده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شدت گرفتن حریق گسترده در ایالت اورگان آمریکا و نزدیک‌تر شدن آن به مناطق مسکونی، باعث تخلیه حدود نیم میلیون نفر از ساکنان این ایالت شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، آتش‌سوزی مرگبار در شمال غرب اورگان که مناطق مسکونی پرجمعیت آن نیز هست، از روز پنجشنبه افزایش یافته و به همین دلیل مسئولان آمریکایی از ساکنان این مناطق خواستند هرچه سریعتر منازل خود را ترک کنند.

دفتر مدیریت بحران ایالت اورگان شامگاه پنجشنبه به وقت محلی (بامداد جمعه به وقت تهران) اعلام کرد مجموع کسانی که از این ایالت تخلیه شده‌اند به ۵۰۰ هزار نفر، یعنی بیش از ۱۰ درصد جمعیت کل (۴،۲ میلیون نفر) اورگان رسیده است.

بر این اساس، نزدیک شدن حریق گسترده به بزرگراه بین ایالتی شماره پنج در حومه جنوبی شهر پورتلند، باعث شد که مسئولان اداره اصلاح و تربیت اورگان زندانیان یک ندامتگاه در نزدیکی محل آتش‌سوزی را نیز تخلیه کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، علی‌رغم اینکه مسئولان ایالت اورگان شمار دقیق تلفات این حریق گسترده را اعلام نکرده‌اند، اما تا کنون حداقل چهار کشته بر اثر این آتش‌سوزی گزارش شده است.

مسئولان این ایالت با شوکه‌کننده خواندن تعداد آتش‌سوزی‌های همزمان در ۳۷ نقطه اورگان، گفتند مساحتی به وسعت ۳۶۴۰ کیلومتر مربع (بزرگتر مساحت منطقه رود آیلند) طی سه روز گذشته در آتش سوخته است.

حریق جنگل‌ها و مراتع ۱۳ ایالت آمریکا در حالی همچنان به پیشروی و گسترش ادامه می‌دهد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از نزدیک به ۳ هفته پیش هیچ اظهارنظری درباره آن‌ها مطرح نکرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار