کد خبر: 1018728
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
۱۵ استان در وضعیت هشدار و ۱۳ استان در وضعیت قرمز در عمل تمام نقشه ایران را به رنگ قرمز در آورده‌است. تهران هم با جمعیت ۱۲ میلیونی‌اش جزو استان‌های قرمز است. استاندار تهران وضعیت این شهر را قرمز و سینوسی توصیف می‌کند. به گفته وی طبق آخرین گزارش‌ها تا روز گذشته، ۳هزارو۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۰۵۰ نفر، یعنی بیش از یک سوم بیماران بستری در وضعیت حاد بیماری قرار دارند. وی از تمدید دورکاری‎ها تا پایان شهریور ماه خبر داد، اما طرح ترافیک به قوت خود باقی است.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: طی ۲۴ ساعت منتهی به ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۲۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید. در طول همین زمان، ۱۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید. ۳هزارو۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۳۹ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت قرمز و سینوسی

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: «براساس گزارشی که به دست ما رسیده تا روز گذشته ۳هزارو۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد هزارو۵۰ نفر در وضعیت حاد بیماری قرار دارند. در واقع وضعیت در استان تهران تغییری نکرده و شرایط قرمز و سینوسی است. در حقیقت تغییری در وضعیت استان تهران نداشته‌ایم.» به گفته وی تعداد مرگ و میر قطعی ناشی از کرونا در روز سه شنبه ۳۶ نفر بوده‌است.

مردم ماسک می‌زنند، اما رعایت فاصله‌ها امکانپذیر نیست

استاندار تهران درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به ویژه مترو گفت: «استفاده از ماسک در مترو بالای ۹۵ درصد است و شهروندان این مسئله را به خوبی رعایت می‌کنند، اما فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل جمعیت زیاد در مترو نمی‌تواند به خوبی رعایت شود که این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.»

محسنی بندپی درباره تأمین واکسن آنفلوآنزا برای استان اظهار کرد: «با شروع پاییز و افزایش بیماری‌های تنفسی و ریوی و شیوع آنفلوآنزا این نگرانی وجود دارد که با افزایش روند بیماری کرونا یا بستری شدگان روبه‌رو شویم، اما با تدابیری که اتخاذ شده‌است و افزایش توزیع واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته این امیدواری وجود دارد که بتوانیم بیماری آنفلوآنزا را مدیریت کنیم و کرونا را نیز با رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست و جلوگیری از تجمعات غیرضرور مدیریت کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار