کد خبر: 1018614
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: از سال 92 تا پایان هفته دولت امسال‌ تعداد 681 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و تعداد روستاهای گازدار بدون احتساب کوخ‌ها به بیش از یک هزار و 330 روستا افزایش یافته است.

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج، گازرسانی به روستاهای استان کردستان را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها را می‌توان نخستین دستاورد گازرسانی به روستاها، به ویژه در مناطق محروم به شمار آورد. 

وی اظهار داشت: در کشور ما ضرورت پرداختن به امر روستا و توسعه آن ازسوی دولت‌ها بخصوص دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه‌ای بوده و در غالب موارد به عنوان محور سیاست‌های توسعه تلقی شده است. 

وی افزود: در راستای تحقق توسعه عدالت اجتماعی و بهره‌مندی جمعیت روستایی استان کردستان از منبع انرژی پایدار در چند سال اخیر بخصوص در زمان دولت تدبیر و امید مورد توجه خاص دولتمردان بوده و این ایدئولوژی زیربنای اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان قرار گرفته تا ماندگاری روستانشینان تثبیت شود.

فعله‌گری در مورد وضعیت سوخت در چند سال گذشته بخصوص در مناطق مرزی اظهار کرد: در گذشته نه چندان دور روستاییان در بسیاری از مناطق استان به دلیل فقدان سوخت مناسب، ناگزیر از قطع درختان و تبدیل آنها به هیزم بودند و یکی از مواردی که در گازرسانی روستایی مورد توجه دوستداران محیط زیست قرار گرفته این است که با انجام عملیات گازرسانی، روستاییان از هیزم بی‌نیاز می‌شوند و جنگل‌ها و منابع طبیعی آسیب کمتری را متحمل می‌شوند.

به گفته وی، در واقع یکی از مزایای جانبی گازرسانی روستایی، حفاظت از جنگل‌های کشور است.

فعله‌گری تاکید کرد: دولت با نگاه اقتصادی به گازرسانی به روستاها و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از همان روزهای آغاز به کار دستورهای مقتضی در رابطه با گازرسانی به روستاها را صادر و در این زمینه کارنامه موفقی از خود به یادگار گذاشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از رشد 100درصدی تعداد روستاهای گازدار نسبت به سال 92 خبر داد و اظهار داشت: در پایان سال 92 کل روستاهای گازدار استان کردستان 649 مورد بود که از سال 92 تا پایان هفته دولت امسال‌ تعداد 681 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و تعداد روستاهای گازدار بدون احتساب کوخ‌ها به بیش از یک هزار و 330 روستا افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر