کد خبر: 1018578
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
پیروزی آتزوری در سرزمین لاله
ورزشگاه یوهان کرایف آمستردام دوشنبه شب میزبان یکی از حساس‌ترین و دیدنی‌ترین بازی‌های شب دوم از هفته دوم مرحله گروهی دومین دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا بود، مصاف لاجوردی‌پوشان و لاله‌های نارنجی که با برتری یک بر صفر آتزوری به پایان رسید.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هلند و ایتالیا بعد از ۱۲ سال، دوشنبه شب در دیداری رسمی به مصاف هم رفتند. آخرین دیدار غیررسمی دو تیم، دیدار دوستانه دو سال پیش بود که با تساوی یک – یک به پایان رسید و آخرین رویارویی رسمی دو تیم هم دیدار نیمه‌نهایی یورو ۲۰۰۰ که ایتالیا، هلند میزبان را برد و فینالیست شد. درست مثل بازی دوشنبه شب که با برتری شاگردان مانچینی مقابل یاران دوایت لودوگس بود که بعد از انتقال رونالد کومان به بارسلونا به‌طور موقت سکان هدایت لاله‌ها را به دست گرفت، اما نتوانست با ادامه موفقیتی که در گام نخست برابر لهستان به آن دست یافته بود، جایگاه خود را در گروه اول مستحکم کند و نتیجه را به حریف قدرش واگذار کرد. شکستی که دوایت لودوگس، سرمربی موقت هلند صراحتاً می‌گوید که مستحق آن بودیم: «نیمه اول خیلی پراکنده و باز بازی کردیم و به اندازه کافی در زمین به هم کمک نکردیم. البته بازیکنان ما خیلی تلاش کردند، ولی همیشه تنها سریع دویدن و تلاش کردن کافی نیست. ما از نظر حفظ مالکیت توپ هم شرایط خوبی نداشتیم. ایتالیا هم همان کاری را می‌کرد که ما انجام می‌دادیم، ولی آن‌ها کار‌های ما را بهتر انجام دادند، به همین دلیل هم تیم برتر میدان بودند. شکی نیست که از شکست ناراحت هستیم، ولی مستحق این باخت بودیم. با وجود این می‌توانیم از این بازی درس‌های خوبی بگیریم.»

نتوانستیم آتزوری را تحت فشار قرار دهیم

البته این تنها سرمربی موقت هلند نیست که به بازی ضعیف تیمش مقابل ایتالیا اشاره دارد. فن‌دایک، کاپیتان تیم ملی فوتبال هلند نیز بر این باور است که نتوانستند لاجوری‌پوشان را تحت فشار قرار دهند: «هلند تاوان بازی ضعیفش مقابل ایتالیا را داد. بازی ضعیفی از جانب ما دنبال شد و نتوانستیم ایتالیا را تحت فشار قرار دهیم و در جایگیری در زمین هم خوب عمل نکردیم. زمین بازی هم خوب نبود، اما نباید بهانه‌گیری کنیم. ما باید بهتر از این بازی کنیم. اتفاقی که برابر ایتالیا رخ نداد و باعث شد در هفته دوم از مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در خانه خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب آتزوری شویم.»

ایتالیا تیم همیشه برنده

هلند و ایتالیا طی سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های مشابهی را تجربه کرده‌اند، اما بعد از حضور کومان و مانچینی روی نیمکت این دو تیم، لاله‌ها و لاجوردی‌پوشان آرامشی نسبی را تجربه کردند. با این حال بعد از آنکه کاتالان‌ها روی سرمربی هلند دست گذاشتند، این تیم همچنان سردرگم انتخاب سرمربی است و عجیب نبود که شکستی دیگر را برابر ایتالیا تجربه کند. در واقع کم پیش آمده که هلند برابر ایتالیا تیم برنده میدان باشد. از ۲۲ مصاف دو تیم، ایتالیا با حساب پیروزی دو شب پیش تاکنون، ۱۰ مرتبه موفق به شکست هلند شده، ۹ بازی با تساوی به پایان رسیده و نارنجی‌ها تنها سه مرتبه موفق به پیروزی مقابل آتزوری شده‌اند. رقمی که در آخرین مصاف دو تیم نیز به سود هلند تغییر نکرد تا ایتالیا با کسب چهار امتیاز از دو بازی و در حالی که دیدار نخست را با تساوی به پایان رسانده بود، صدرنشین گروه خود شود. این در حالی است که هلند به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به لهستان با سه امتیاز، تیم رده سوم گروه است.

بار دیگر قدرت ایتالیا را به رخ کشیدیم

مانچینی برخلاف همتای خود روی نیمکت حریف از نتیجه رقم خورده و تک‌گل نیکولو بارلا که سه امتیاز باارزش بازی با هلند را برای تیمش به ارمغان آورده بود بعد از کسب نخستین برد در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا تأکید کرد که باید زودتر کار هلند را یکسره می‌کردیم: «بدون داشتن ذهنیتی قوی و تاکتیک‌های منسجم شما نمی‌توانید ۱۱ بازی متوالی را ببرید و من از ذهنیت بازیکنانم و عملکرد آن‌ها در آمستردام راضی‌ام، چون فوق‌العاده بودند. از دقیقه ۸۷ به بعد که بازیکنان ما دیگر خسته شده بودند، هلند در حملاتی که فن دایک شرکت داشت با ارسال توپ‌های بلند چند موقعیت ساخت، اما نتوانست راه به جایی ببرد. ضمن اینکه باید خیلی زودتر از این‌ها کار حریف را یکسره می‌کردیم. با وجود این مهم نتیجه‌ای است که رقم خورد. تیم‌هایی که ما شکست داده بودیم (پیش از تساوی چهار روز پیش مقابل بوسنی و هرزگوین) شاید هم‌سطح هلند یا آلمان نبودند، اما به هر حال باز هم کسب پیروزی مقابل‌شان کار آسانی نبود. با این حال با پیروزی برابر هلند توانستیم یکبار دیگر قدرت ایتالیا را به رخ بکشیم.» با وجود رضایت از نتیجه رقم خورده مقابل هلند، مانچینی نگران مصدومیت نیکولو زانیولو از ناحیه زانو است که ممکن است از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شده باشد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار