کد خبر: 1018575
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
لزوم حضور ورزشکاران در کمک‌های مؤمنانه به قشر محروم در گفت‌وگوی «جوان» با بهمن عسگری اولین المپیکی کاراته ایران
یاری رساندن به‌مــــردم تعطیلی‌بردار نیست. شرایط اقتصادی برای بسیاری از هموطنان سخت شده، از این‌رو باید بیش از هر زمان دیگری به فکر یکدیگر باشیم. در روز‌هایی که ارقام نجومی فوتبالیست‌های داخلی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، گروهی از ورزشکاران مدال‌آور همچنان در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و اقلام جمع‌آوری شده را به دست نیازمندان واقعی می‌رسانند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فعالیت‌های مؤسسه خادمین علی‌بن‌ابیطالب (ع) اگرچه با همت رسول خادم، قهرمان و رئیس اسبق فدراسیون کشتی پا گرفته، اما بسیاری از چهره‌های شناخته شده ورزش کشور با حضور در فعالیت‌های این خیریه سهم بسزایی در یاری رساندن به همنوعانمان ایفا می‌کنند. ساخت مدرسه در مناطق محروم، اجرای طرح‌های اشتغالزایی بانوان در مناطق محروم و توزیع اقلام غذایی و بهداشتی از جمله اقدامات این گروه بوده است. بهمن عسگری یکی از ملی‌پوشانی است که در این فعالیت‌ها حضور دارد و به گفته خودش اثرات معنوی آن را نیز به عینه در زندگی‌اش دیده است. اولین کاراته‌کار المپیکی کشورمان در گفتگو با «جوان» خود را یکی از خادمان مردم نامید.

اثرات مثبت در زندگی

قهرمان کاراته جهان با اینکه دیرتر از سایرین به این گروه خیریه پیوسته، اما انگیزه زیادی برای گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم دارد. بهمن عسگری در ابتدای صحبت‌هایش به این مسئله اشاره کرد: «در فضای مجازی با مؤسسه خیریه خادمین علی‌بن‌ابیطالب (ع) آشنا شدم و بعد از آن هم سجاد گنج‌زاده در جمع اعضای این خیریه حضور یافت و با آن‌ها همکاری کرد. در خانواده‌ای بزرگ شدم که از کودکی می‌دیدم مادر و پدرم در کار‌های خیریه شرکت می‌کنند و در حد وسع خودمان به مردم یاری می‌رسانند. می‌دانم که ثواب این کار‌ها به زندگی‌مان برمی‌گردد و قصدم این بود که قدم کوچکی برای نیازمندان بردارم. خوشحالم که با رسول خادم از این طریق آشنا شدم. او فعالیت‌های زیادی در امور خیریه داشته است. سه، چهار ماهی بیشتر از حضورم در کنار سایر ورزشکاران در این خیریه نمی‌گذرد، اما در همین مدت کم هم اثراتش را در زندگی ام دیده‌ام. این مسئله مرا مجاب کرد که به فعالیتم در این گروه ادامه دهم. البته نسبت به بقیه دوستان ورزشکارم دیرتر به گروه اضافه شدم و کمتر هم در فعالیت‌های گروهی حضور دارم. کمک به نیازمندان این انگیزه را به من داده تا همچنان در این فعالیت‌ها حضور داشته باشم. ما کار خاصی انجام نمی‌دهیم و فقط کمک‌های مردمی را بین نیازمندان توزیع می‌کنیم. نیازمند در کشور زیاد داریم، امیدواریم باعث کمتر شدن مشکلات آن‌ها شویم. ما هم خادم نیازمندان هستیم. خوشحالم در کشوری زندگی می‌کنم که می‌توانم برای هموطنانم قدمی بردارم. ان‌شاءالله روزی برسد که در شهر و کشورمان نیازمندی وجود نداشته باشد.»

تقسیم امور بین ورزشکاران

کاراته‌کار المپیکی ایران در خصوص تقسیم کار‌ها بین ورزشکاران اظهار داشت: «رسول خادم از من خواست که گروهی بیست و چند نفره را در قزوین، شهر خودم زیر نظر داشته باشم. هفته گذشته ۱۵ نفر از این عزیزان را که نیازمند کمک بودند به خیریه معرفی کردم. ۴۰ روز پیش به شهر کازرون فارس رفتیم، مردم آنجا مشکلاتی داشتند که با رسول خادم، سجاد گنج‌زاده، حسن رحیمی و هادی حبیبی مطرح کردند. اقلام جمع‌آوری شده را توزیع کردیم. با بقیه بچه‌ها هم با سفر به مناطق محروم کشور وسایل مورد نیاز هموطنان را به دست‌شان می‌رسانیم. در قزوین تلاش می‌کنم همشهری‌های کم‌بضاعت را شناسایی کنم تا به همراه سایر دوستانم برای رفع نیازهای‌شان قدمی برداریم. مناطق مختلف کشور را تقسیم کردیم؛ در استان مازندران کمیل قاسمی، در اسلامشهر سجاد گنج‌زاده، رضا لایق، احسان لشکری و خودم هم در شهر صنعتی البرز و قزوین فعال هستم. مشکلات سایر مناطق نیز از سوی شخص رسول خادم و همکارانش پیگیری می‌شود.»

پیگیری مشکلات

عسگری با اینکه در سفر آخر گروه به خراسان جنوبی حضور نداشته، اما پیگیر مشکلات مردم است: «در سفر خراسان جنوبی حضور نداشتم، ولی می‌دانم که بچه‌ها همه دغدغه‌های مردم را زیر نظر دارند و این بازخورد‌های بسیار مثبتی داشته است. جوان و نوجوانی که می‌بیند قهرمانان و ورزشکاران به فکر هموطنان خود هستند قطعاً خوشحال می‌شود و می‌فهمد که آینده آن‌ها برای ما مهم است. امیدوارم این مشکلات به گوش مسئولان برسد. شماره حساب مؤسسه از طریق فضای مجازی اعلام شده و هر دو، سه روز یک‌بار نیز گزارش مالی این حساب از طریق بچه‌ها منتشر می‌شود تا اعتماد مردم بیشتر شود.»

بازتاب‌های مثبت

بهمن عسگری، بازتاب‌های مثبت فعالیت‌های خیریه را اینگونه تشریح کرد: «در این سفر‌ها مردم با دیدن ما از گرفتاری‌های‌شان می‌گویند. ضمن اینکه بازخورد این فعالیت‌ها را در صفحه شخصی اینستاگرامم می‌بینم. گاهی اوقات مشکلاتی را بیان می‌کنند که دلمان می‌شکند و از این همه مشکلات گریه‌مان می‌گیرد. از وقتی در این مسیر افتاده‌ام، فهمیدم در شهر خودم گرفتاری‌ها بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنیم. حتی اگر یک قدم کوچک هم در راه کمک به هموطنانم بردارم، مطمئنم از دید خدا پنهان نخواهد ماند و هم در زندگی شخصی و هم در زندگی ورزشی‌ام تأثیرگذار خواهد بود.» ملی‌پوش کاراته پیگیری مطالبات مردم را یکی از مسئولیت‌های ورزشکاران خواند: «بازتاب‌ها آنقدر خوب بوده که فعالیت ورزشکاران در این زمینه افزایش یافته است. البته منظورم تنها مؤسسه علی‌بن‌ابیطالب (ع) نیست، خیلی‌ها در مؤسسه‌های دیگر کار خیر انجام می‌دهند. با بسیاری از ورزشکاران رشته‌های مختلف در تماس هستم و هر زمان از آن‌ها برای امور خیریه کمک خواستم، دریغ نکردند و حتماً برکتش را نیز در زندگی خواهند دید. خیلی‌ها در خفا و بی‌سروصدا از هموطنان دستگیری می‌کنند. منتها انتشار اخبار این امور موجب تشویق و حضور فعال سایر ورزشکاران و اقشار دیگر جامعه می‌شود. تا جایی که با دوستان ورزشکارم آشنا هستم، می‌دانم قدم‌های مثبت زیادی برای جامعه برداشته‌اند. خوشبختانه اهالی ورزش همیشه در امور خیریه ثابت‌قدم و حتی پیشتاز بوده‌اند.»

مردم فراموش نشوند

وی در پایان صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد که مسئولان به شرایط اقتصادی جامعه توجه بیشتری داشته باشند: «هر کسی کاری از دستش برمی‌آید باید انجام دهد. مسئولان هم سرشان شلوغ است، با این حال امیدوارم مشکلات مردم به گوش‌شان برسد. قبلاً حد وسطی در جامعه بود، ولی در این اوضاع سخت اقتصادی آن هم از بین رفته است. انتظار می‌رود کمک به مردم را فراموش نکنند. یک دست صدا ندارد و برای از بین بردن فقر و کمک به نیازمندان باید دست به دست هم بدهیم، چراکه آن‌ها هم مانند خانواده خودمان هستند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
با سلام به یاریخدا بنده هم با شماها کمک رسانی میکنم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار