کد خبر: 1018424
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
مردی که به اهالی شهرستان کلاردشت توهین کرد و فیلم آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، فکرش را هم نمی‌کرد که با مجازات سه‌سال زندان، تحمل ضربات شلاق، ممنوعیت ورود به شهر‌های ساحلی شمال و تبعید مواجه شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: حجت الاسلام اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: اواسط هفته گذشته همزمان با انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره توهین به مردم مازندران عامل هتاکی بازداشت و برای رسیدگی به اتهام وارد شده تحویل مراجع قضایی استان شد. وی ادامه داد: با تشکیل پرونده در حوزه قضایی مرزن آباد، متهم بابت تشویش اذهان عمومی، توهین و افترا مجموعاً به تحمل سه‌سال حبس و ۱۴۸‌ضربه شلاق تعزیری و مجازات تکمیلی منع اقامت و تردد در استان‌های ساحلی شمال کشور و دو سال اقامت اجباری در مناطق محروم محکوم شد. رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: با توجه به اظهار ندامت متهم، نیمی از مجازات حبس وی، به‌صورت مراقبتی با الزام به انجام کارگری جهت احداث مسکن ایتام و نیازمندان اجرا خواهد شد. وی افزود: دستگاه قضایی استان با هرگونه ناهنجاری و اهانت که موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شود، جدی و قاطعانه برخورد خواهد کرد و در این مسیر هیچ‌گونه مماشاتی ندارد.

سرعت در رسیدگی

یکی از موضوعات مورد توجه در این پرونده می‌تواند، سرعت بازداشت متهم و مهم‌تر از آن رسیدگی سریع به پرونده باشد. پلیس همواره نشان داده است که در صورت وجود اراده امکان بازداشت مجرمان در هر زمان و مکانی در جغرافیای کشور برایش امکان پذیر است. در حالی که یکی از معضلات موجود در دستگاه قضایی انباشت پرونده‌ها در کمد‌های شعب رسیدگی است، انتشار خبر سرعت رسیدگی به این پرونده حکایت از این داشت که در صورت امکان، زمینه سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده‌ها موجود است. موضوع دیگر آسیب‌هایی است که فضای مجازی متوجه جامعه کرده‌است و مجازات در نظر گرفته شده برای فرد مرتکب به خوبی نشان داد که افراد پیش از انتشار کلیپ در فضای مجازی باید متوجه باشند که در صورت طرح شکایت از سوی مدعی العموم امکان مجازات سنگین در انتظار آن‌ها خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار