کد خبر: 1018408
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
یگان پهپادی ارتش یمن عملیات گسترده‌ای علیه اهداف نظامی و حساس عربستان سعودی در جنوب غرب این کشور انجام داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در دولت نجات ملی شامگاه یک شنبه در توئیتی با اعلام این عملیات نوشت: «سلاح هوایی ارتش با چند پهپاد حمله گسترده‌ای به مراکز نظامی و اهداف حیاتی در فرودگاه بین‌الملل «ابها» انجام داده است.»

او این عملیات را «دقیق» خواند و گفت که عملیات امشب در واکنش و پاسخ به تشدید حملات هوایی مداوم ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور از سوی ائتلاف مذکور صورت گرفته است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در صنعا گفت: حمله به فرودگاه اب‌ها در جنوب عربستان سعودی با دست‌کم هشت فروند پهپاد صورت گرفت و در جریان آن، مرکز فرماندهی و کنترل فرودگاه اب‌ها هدف قرار گرفت. ائتلاف سعودی طی هفته‌های اخیر ده‌ها حمله هوایی به استان‌های شمال غربی و استان صنعا که در کنترل دولت نجات ملی است، انجام داده و در این حملات شمار زیادی غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند. با این حال پیشروی‌های ارتش یمن در مناطق اشغالی ادامه دارد. در همین رابطه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کردند که موفق به تسلط بر منطقه «الصداره» شدند که محل عبور به سمت «الجوبه» آخرین شهر باقی مانده از جنوب تا شهر مأرب است.

منابع محلی هم در همین ارتباط اعلام کردند، درگیری‌ها به منطقه «المناقل» پس از الصداره رسیده - منطقه‌ای که حدود ۷۰ کیلومتر از شهر مأرب فاصله دارد- و نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی در تلاشند جلوی پیشروی ارتش یمن به سمت الجوبه را بگیرند.

اذعان به ناتوانی در ساقط کردن پهپاد‌ها

همزمان با اعلام عملیات پهپادی گسترده یمن به جنوب عربستان، ائتلاف سعودی تنها یک پهپاد را در آسمان جنوب عربستان رهگیری و منهدم کرد. شبکه العربیه به نقل از «ترکی المالکی»، سخنگوی این ائتلاف شامگاه یک شنبه مدعی شد که انصارالله این پهپاد را به سمت عربستان سعودی فرستاده بود تا به مناطق مسکونی حمله کند.

این ائتلاف مدعی شد که دولت نجات ملی یمن همچنان به «هدف قرار دادن غیرنظامیان» ادامه می‌دهد و این ائتلاف درصدد است توانایی‌های نظامی این دولت را تضعیف و نابود کند. ائتلاف سعودی طی هفته‌های اخیر در چند نوبت مدعی رهگیری موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های دوربرد یمن در آسمان عربستان شده است. این ائتلاف مدعی شده است که انصارالله یمن این موشک‌ها و پهپاد‌ها را به سمت عربستان سعودی شلیک یا فرستاده است.

القاعده یمن، امارات و اسرائیل را تهدید کرد

در پی اعلام ورود اسرائیل به جزیره سقطری تحت حمایت امارات، گروه القاعده در شبه‌جزیره عرب در بیانیه‌ای، اسرائیل و امارات را تهدید کرد که اگر به جزیره سقطری یمن بیایند، این گروه اقدام به عملیات انتحاری می‌کند. به گزارش المیادین، گروه القاعده در شبه‌جزیره عرب بیانیه‌ای را در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای منتشر کرد که حکایت از اقدامات حمایتی امارات از اسرائیل برای ساخت پایگاه‌ها و مراکز نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری یمن دارد. در این بیانیه، القاعده اسرائیل و امارات را به انجام حملات انتحاری در صورت ورود به جزیره سقطری یمن تهدید کرده است. در این بیانیه آمده است: به یهودیان و مزدوران اماراتی‌شان می‌گوییم اگر به سقطری بیایید هدف آتش ما خواهید بود و از عملیات استشهادی و انتحاری ما در امان نخواهید بود. در این بیانیه که توسط سایت siteintelgroup منتشر شده و بخش‌هایی از آن را، الیزابت کاندال، پژوهشگر و از اصحاب رسانه انگلیسی در توئیتر خود منتشر کرده است، امارات و اسرائیل به دلیل تلاش‌شان برای ایجاد پایگاه‌های نظامی و تأسیسات جاسوسی در جزیره سقطری تهدید شده‌اند. طبق بیانیه‌ای که اخیراً در تاریخ شش سپتامبر جاری منتشر شد، القاعده یمنی‌ها را به شورش فراخوانده و تهدید به انتقام از امارات و اسرائیل و برخورد با طرح‌های‌شان کرده است. القاعده در این بیانیه شورای انتقالی را به همکاری به نفع امارات در سقطری متهم کرد.

این بیانیه از آن جهت اهمیت دارد که القاعده پیش از این مواضعی در مخالفت با حضور عربستان و امارات در یمن صادر نکرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار