کد خبر: 1018397
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی:
رئیس قوه قضائیه ایجاد امید در جامعه را از مهم‌ترین مسئولیت‌های همه کارگزاران نظام دانست و گفت: «دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، اما هر یک از مسئولان وظیفه دارند که با عمل صالح و خدمتگزاری خالصانه، مانع رسیدن دشمن به این هدف شوم شوند.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت جانی دانش آموزان و کادر آموزشی و پژوهشگران کشور تأکید کرد. رئیس قوه قضائیه همچنین لزوم صیانت از فکر و اندیشه دانش آموزان و دانشجویان را متذکر شد و گفت: «صیانت از فکر و اندیشه دانش‌آموزان و دانشجویان و خردمندی و خردورزی نسل جوان و نوجوان ما در گرو اجرای منویات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور است».

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در تربیت نیرو‌های فرهیخته و متعهد، خاطرنشان کرد: «تعلیم و تربیت بهنگام از مهم‌ترین عناصر در پیشگیری از وقوع جرم است و اگر فکر و اندیشه فرزندان این مرز و بوم بر اساس آموزه‌های انقلابی و فرهنگ دینی پرورش یابد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود».

طرح نهادینه‌کردن دادگاه‌های اقتصادی

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از مقام معظم رهبری به خاطر موافقت ایشان با پیشنهاد دستگاه قضایی برای تداوم برگزاری دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی، از ارائه طرحی جامع برای نهادینه و نظام‌مند کردن روند برگزاری این دادگاه‌ها سخن گفت. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر تداوم دادگاه‌های مفسدان اقتصادی در عین حال گفت که به دنبال آن هستیم با ارائه طرحی جامع به مجلس این فرایند را از موضوعی استثنایی و اضطراری به رویه‌ای مستمر و اقدامی نهادینه در دستگاه قضا تبدیل کنیم تا هم حقوق بیت‌المال حفظ شود، هم برخورد با مفسدان به صورت قانونمند، سریع، دقیق و عادلانه پیگیری شود.

نباید کسی فرصت ارتکاب فساد اقتصادی پیدا کند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید به مفسدان اقتصادی مجال داده شود، از بین بردن زمینه‌های فساد را علاوه بر برخورد با مفسدان و برگزاری دادگاه‌های ویژه، در گرو اصلاح ساختار‌های فسادزا دانست و از دولت و مجلس خواست که اصلاحات مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی را با جدیت دنبال کنند. آیت‌الله رئیسی اصلاح نظام بانکی و پولی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام گمرکی و واردات و صادرات را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اصلاحات در حوزه اقتصادی دانست که به کاهش جرایم و پرونده‌های قضایی منجر خواهد شد.

عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها سناریوی حساب شده

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش با ابراز تأسف از اهانت به مقدسات در برخی کشور‌های اروپایی همزمان با عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و محکومیت این اقدامات موهن گفت: «جسارت به قرآن کریم و اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در اروپا و برقراری رابطه بین یک کشور به ظاهر اسلامی با صهیونیست‌ها سناریویی حساب شده است که در یک اتاق فکر طراحی‌شده‌اند. همه این اقدامات یک منشأ دارد که می‌خواهند اقتدار اسلام در دنیا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه را دچار آسیب کنند؛ غافل از اینکه چنین اقدامات خباثت‌باری موجب افزایش نفرت عموم ملت‌های آزاده از عاملان و حامیان این کار‌ها خواهد شد. رئیس قوه قضائیه گفت: «اهانت به قرآن کریم اهانت به همه کتاب‌های آسمانی و جسارت به وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) اهانت به همه انبیای عظام و توهین به انسان و کل بشریت است که هرگز قابل قبول نیست.»

آیت‌الله رئیسی با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر این اهانت‌ها، تأکید کرد: «هر مدنیتی که برای بشر امروز وجود دارد، در پرتو آموزه‌ها و تلاش‌های مصلحانه انبیای الهی است که اگر آن را از انسان معاصر بگیرند، چیزی برای او باقی نمی‌ماند.» رئیس قوه قضائیه از مسئولان حکومت‌هایی که زیر چتر آن‌ها به مقدسات و ارزش‌ها توهین می‌شود خواست با این نوع اقدامات برخورد کنند و مسئولیت کشور‌های اسلامی را در این زمینه مضاعف دانست و گفت که طراحان این سناریو دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در دل ملت‌های مسلمان هستند.

برای امیدآفرینی نباید به بیرون مرز‌ها چشم دوخت

آیت‌الله رئیسی ایجاد امید در جامعه را از مهم‌ترین مسئولیت‌های همه کارگزاران نظام دانست و افزود: «دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، اما هر یک از مسئولان وظیفه دارند که با عمل صالح و خدمتگزاری خالصانه، مانع رسیدن دشمن به این هدف شوم شوند.» رئیس قوه قضائیه این نکته را هم متذکر شد که ایجاد امید در جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی با حرف و سخن امکان‌پذیر نیست و نیازمند اقدام و عمل و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است و هر گونه چشم دوختن به دیگران و پیوند دادن گشایش در امور به نتیجه انتخابات دیگر کشور‌ها خطایی راهبردی است.

رئیسی همچنین گفت: «ما در دستگاه قضایی صاحب‌خانه‌ایم و قابل قبول نیست که با مشکلات این دستگاه همانند مهمان برخورد کنیم یا مثل برخی که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند، بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته‌اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی قضایی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که اکنون ما مصداق آیه شریفه إِن مَکناهُم فِی الأَرض هستیم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
عجیب است که آیا تنبلی ما و نبود بستر لازم برای جهش تولید و فقدان وجدان کاری و مسئولیت اجتماعی و ... استفاده نکردن از اندیشه ها و خلاقیتها و بی توجهی به استعدادها و مهاجرت استعدادهای برتر و...و...به حاشیه رفتن استعدادهایی که نمیخواهند در خدمت کشورهای بیگانه باشند هم به تحریم بسته است ؟ !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار