کد خبر: 1018361
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۴۰ هزار واحدی، تا ارتفاع یک میلیون و ۶۰۷هزار واحد عقب‌نشینی کرد.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان در بیش از ۶۴۱ هزار و ۲۵۰ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۲۱۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های بهساز کاشانه تهران، قند نیشابور و ایارن تایر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰۶۴۱ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۹۴۷ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۲۴۳ واحد، آزاد شناور ۵۶۳۵۳ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب ۳۷۹۴۰ و ۴۸۵۳۶ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۶۱۰ میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان در ۵۸۹ هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۶۵ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیان شد و در مقابل شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، برق و انرژی پیوند گستر پارس و بیمه تجارت نو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار