کد خبر: 1018344
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار عنوان کرد:
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: طرح مرمت، بازسازی و احیای سرای معمارزاده به عنوان یک مجموعه فرهنگی – تاریخی واقع در محله گلستان سبزوار پس از چندین جلسه بررسی در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی وبعد از اصلاحات لازم توسط مشاور تصویب شد.

 محسن برآبادی با اعلام این خبر افزود: کارفرمای این طرح ستاد مرکزی بازآفرینی محلات هدف و مشاور طرح از جمله مشاوران مجرب کشور است که طرح را در چند فاز شامل شناخت، طرح مرمت و بازسازی و طرح احیاء با کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی و پایگاه شهر تاریخی سبزوار بررسی کردند.
وی ادامه داد: بعد از تصویب برای گذراندن مراحل پایانی و تصویب نهایی کارفرمای طرح به ستاد بازآفرینی محلات هدف ارسال تا بعد از تصویب و طی مراحل اداری از سوی ستاد مذکور برای اجرائی شدن به شهرستان ابلاغ شود.
برآبادی تصریح کرد: امیدواریم پس از ابلاغ همان‌گونه که وعده داده شده هرچه سریع‌تر عملیات مرمت و بازپیرائی این اثر ارزشمند از سوی شهرداری، ستاد بازآفرینی و میراث فرهنگی آغاز شده و برای اقدامات بعدی در راستای ساماندهی کوی گلستان آغاز شود.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: سرای معمارزاده از جمله سراهای ارزشمند دوران قاجاریه است که در محدوده بازار قدیم شهر ساخته شده و اکنون در محله گلستان قرار گرفته ، این اثر به شماره 5964 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار