کد خبر: 1018260
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هشدار داده بودم اگر حقوق کارگران به‌درستی پرداخت نشود از برگزاری جلسات شورا جلوگیری می‌کنم.

محمدحسن اسوتچی اظهار داشت: همانطور که دکتر مسعودی‌ریحان گفته بودند، حق جلسه اعضای شورا پرداخت نمی‌شود تا حقوق کارگران پرداخت شود. اما برخی از اعضای شورا گفته‌اند به این مبلغ نیاز دارند  و درخواست کرده‌اند و پول آنها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: پس واقعاً عقل و منطق هم قبول می‌کند که اگر نیاز باشد، باید حقوق پرداخت شود حتی اگر عضو شورا باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: امروز که ۱۶ ام ماه است، حقوق تعداد زیادی از کارگران پرداخت نشده است.

اسوتچی تصریح کرد: یکی از کارگران فضای سبز شهرداری پیامکی ارسال کرده و از پرداخت نشدن حقوق‌ها گلایه کرده است‌ و گفته است که اعضای شورا آسوده و راحت  بخوابند که حقوق کارگران پرداخت نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، متذکر شد: حقوق کارگران فضای سبز منطقه 7، برخی شرکت‌های عون ابن علی و شرکت بهره‌برداری مترو پرداخت نشده است.

اسوتچی تاکید کرد: شهردار تبریز گفته بود، تاکید کردم ‌ابتدا حقوق کارگران  سپس حقوق مدیران پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، یاد آور شد: هشدار داده بودم اگر حقوق کارگران به‌درستی پرداخت نشود از برگزاری جلسات شورا جلوگیری می‌کنم.

اسوتچی ادامه داد: من ترسی ندارم و اگر حقوق کارگران پرداخت نشود اجازه برگزاری جلسه شورا را نمی‌دهم.

وی اظهار داشت: ۱۰ سال است، پیمانکار بی.‌آر.تی فعال است اما نمی‌توان کاری کرد و همواره می‌گوید به صرفه نیست. اگر به صرفه نیست ۱۰ سال در این زمینه چرا فعالیت می‌کند.

عضو شورای  اسلامی شهر تبریز همچنین تصریح کرد: انسان‌ها در تشکیلات نادیده گرفته می‌شوند، هیچ‌کدام ‌از ما نمی‌توانیم پاسخگوی این ناملایماتی‌ها به کارگران باشیم.

اسوتچی گفت: کودکان کارگران گریه می‌کنند و ما نمی‌توانیم‌کاری بکنیم.

وی با اشاره به پرداخت ۲ میلیارد تومان هزینه مشارکت در ساخت سریال جلال ۲ اذعان داشت: با سریال جلال گذشته را به الان و الان را به آینده متصل می‌کنید اما حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود.

اسوتچی ابراز کرد: از شورای سوم می‌گویند ۹۸ درصد حقوق‌ها پرداخت شده اما حرف در آن ۲ درصد باقی‌مانده است که توان پرداخت را نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، ادامه داد: شرکتی که مدعی عدم برداشت سود است، همچنان برای فعالیت در تلاش است اگر به صرفه نیست از کار کناره‌گیری کنند.

اسوتچی اضافه کرد: اگر به نحوی باشد که حق و حقوق ضعیفان پرداخت نشود، با وجود قانون؟ این عدالت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر