کد خبر: 1018188
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

رپورتاژ آگهی/ چرخ خیاطی ها برای راحت کردن کار ما در دوخت و دوز طراحی و ساخته شدند و به مرور زمان و با افزایش درخواست برای تولید پوشاک و همچنین به روز شدن لوازم تحت تاثیر قرار گرفتند و آن ها نیز به روز شدند. به صورت کلی چرخ خیاطی ها به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند تا در دو بخش مختلف بتوانند پاسخگوی نیاز ما باشند. چرخ خیاطی خانگی خود نیز به چند دسته مختلف تقسیم شد تا با توجه به نوع استفاده و راحتی کار بتوانیم آن ها را انتخاب و خریداری نماییم.

چرخ خیاطی صنعتی نیز به چند دسته تقسیم می شود که برای تولید پوشاک با پارچه ساده و سبک و یا پس دوزی ها و حتی دوختن کفش مورد استفاده قرار می گیرند. این چرخ ها ابعاد بزرگ تری دارند و سنگین تر نیز می باشند تا بتوانند استحکام کافی برای تحمل دوخت در ابعاد زیاد را داشته باشند. در ادامه برای هر یک از مدل چرخ خیاطی توضیحات کامل و تخصصی را ارائه خواهیم نمود.

انواع چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی از فروشگاه اینترنتی kookmachine.com

انواع چرخ خیاطی خانگی

چرخ‌ های خیاطی خانگی برای استفاده در خانه و دوخت دوزهایی با حجم کم مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به عملکردی که دارند و نوع دوخت هایی که انجام می دهند دارای سه نوع هستند که شامل: دستی، الکتریکی، کامپیوتری می باشند.

چرخ خیاطی دستی

چرخ خیاطی دستی در واقع قدیمی‌ترین نوع چرخ‌ خیاطی خانگی می باشد. کارکرد این چرخ به این صورت است که با استفاده از انرژی مکانیکی که دست می باشد و دسته چرخ را به حرکت در می آورد انجام می شود و نیازی به برق نیست. در برخی از مدل ها نیز به جای دست از پدال پایی استفاده می شود.

بدنه چرخ خیاطی از فلز تولید می شود و می تواند انواع پارچه را بدوزد اما به طور معمول در خانه بیشتر پارچه های نازک تا نیمه ضخیم برای دوخت و دوز استفاده می شود. چرخ خیاطی دستی به طور حتم در مقایسه با نوع الکتریکی و کامپیوتری دارای ویژگی‌های کمتری است اما به دلیل دوام بسیار بالا و استفاده آسان در بیشتر خانه‌ ها کاربرد دارد و از آن استفاده می شود.

چرخ خیاطی برقی

چرخ خیاطی برقی دارای یک موتور است. این موتور در واقع نیرویی را ایجاد می کند که توسط آن سوزن چرخ خیاطی به حرکت در می آید. روش کار با چرخ خیاطی برقی به این صورت است که پدال پایی برقی وجود دارد و با فشردن آن سوزن شروع به حرکت می کند و با پدال پایی می توان میزان و سرعت حرکت سوزن را تنظیم نمود. یکی از مزیت هایی که استفاده و کار با این چرخ خیاطی دارد این است که با پدال پایی سوزن را می توان به حرکت درآورد و هر دو دست برای گرفتن پارچه آزاد می باشند.

بر روی چرخ های این نوع چرخ خیاطی صفحات مدرجی قرار گرفته است که با استفاده از آن ها می توان انواع دوخت ها و نوع کوک هایی که مورد نیاز است را تنظیم نمود. برخی از چرخ ها نیز دارای نخ قطع کن خودکار و یا جا دکمه سوراخ کن خودکار نیز می باشند که دیگر می توان گفت یک چرخ خیاطی کامل هستند که هر کاری را انجام می دهند و برای انواع پارچه می توان آن را استفاده نمود همچنین کیفیت دوخت بالایی را نیز برای شما به ارمغان خواهد داد.

انواع چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی از فروشگاه اینترنتی kookmachine.com

چرخ خیاطی کامپیوتری

این نوع از چرخ خیاطی مناسب و ویژه افراد حرفه ای می باشد که دوخت های بسیار پیشرفته را انجام می دهند. این چرخ درجه و دکمه و شاسی ندارد و به جای آن دارای صفحه نمایش LED یا LCD یا صفحه لمسی بزرگ است. شما می توانید نوع دوخت و کوک ها را در این چرخ برنامه ریزی نمایید که به طور خودکار دارای صدها نوع دوخت می باشد و سپس مدل مورد نظر خود را در چرخ ذخیره نمایید تا هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده نمایید. از جمله ویژگی هایی که این چرخ خیاطی صنعتی کامپیوتری دارد این است که می توان به کمک آن گلدوزی انجام داد که برای افراد حرفه ای بسیار کارآمد است.

چرخ‌های خیاطی کامپیوتری دارای پورت‌های USB هستند و حتی کاربر می‌تواند با استفاده از کامپیوتر طرح‌های دوخت مورد نظر خود را ذخیره نماید و به حافظه چرخ خیاطی منتقل کند و بدین ترتیب الگوهای دوخت را شخصی‌ سازی کند که بسیار شگفت انگیز است.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ‌ خیاطی صنعتی برای استفاده در کارگاه‌ها و کارخانه طراحی و ساخته شده اند که با استفاده از آن ها می توان دوخت دوز پارچه های بسیار ضخیم را انجام داد که به صورت کاملا حرفه ای و ظریف این کار انجام می شود. قطعاتی که در ساخت این چرخ ها به کار رفته اند دوام و استحکام بالایی دارند تا بتواند در مقابل کارهای بسیار زیاد و سنگین و طولانی مدت دوام بیاورند. از میان مدل های مختلف می توان به چهار مورد از چرخ‌ های صنعتی اشاره کرد که شامل:

چرخ خیاطی دارای صفحه کار تخت (Flat-bed)

این نوع چرخ دارای یک میل‌ سوزن بلند است که بسیار شبیه به نوع به کار رفته در چرخ‌ خیاطی خانگی است. از این نوع چرخ بیشتر در کارگاه‌های خیاطی برای دوختن دو تکه پارچه هم سطح و دیگر کارهای آسان‌ و ساده استفاده می‌شود.

چرخ خیاطی دارای صفحه کار استوانه‌ای (Cylinder Bed)

صفحه کار این چرخ دقیقا برعکس مدل مسطح آن و به شکل استوانه می باشد. این چرخ مجهز به استوانه‌ ای باریک و افقی هستند و پارچه، هنگام دوخت به دور آن قرار می‌گیرد. قطر این استوانه در چرخ‌های مختلف متفاوت می باشد و از ۵ تا ۱۶ سانتی ‌متر متغیر است. از این نوع چرخ‌های خیاطی علاوه بر دوخت لباس در دوخت کفش هم استفاده می‌شود.

چرخ خیاطی Post-bed

این نوع چرخ خیاطی درون میز قرار می گیرد که دارای یک موتور خارجی است. این چرخ‌ها دارای ستونی عمودی هستند که روی صفحه کار تخت چرخ قرار می گیرند و طول آن از ۱۰ تا ۴۵ سانتی‌متر متغیر است. ماسوره‌، ماکو و پارچه پیش‌بر این چرخ درون این ستون عمودی قرار داد. از این نوع چرخ بیشتر برای متصل کردن علائم و نشانه‌ها روی لباس‌ها، دوخت چکمه و دستکش استفاده می شود.

چرخ خیاطی بدون دسته (Off-the-arm)

استفاده از این چرخ، چندان رایج نیست. موقع دوخت با این چرخ، پارچه باید در امتداد محور ستون افقی قرار گیرد. این چرخ برای دوخت ‌و دوز آستین‌ ها و سرشانه‌ های بدون درز مناسب است و کاربرد دارد.

برای خرید انواع چرخ خیاطی های خانگی و چرخ خیاطی های صنعتی و لوازم یدکی های چرخ خیاطی می توانید به فروشگاه اینترنتی کوک ماشین مراجعه کنید .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فیض محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
خوبه است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار