کد خبر: 1018156
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۶ تالاب در استان اردبیل در قالب قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور ثبت شده است.

به گزارش جوان آنلاین از اردبیل، سعید شهند در جلسه کمیته هماهنگی استان‌های دارای تالاب وزارت کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد:  در استان اردبیل ۵۱ عرصه آبی سطحی ساکن و جاری شناسایی و از نظر وضعیت اکولوژیک بررسی شده که ۶ محیط آبی دارای منشاء طبیعی در قالب قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور ثبت شده است.

وی تصریح کرد: تعیین حدود بستر و حریم تالاب های شورابیل، نئور، آت گلی سبلان، تالاب‌های رودخانه ارس، پته خور و تالاب میل مغان در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته تا نسبت به علامت‌گذاری محدوده این تالاب‌ها اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: مساحت این تالاب‌ها در مجموع ۱۱ هزار و ۴۴۵ هکتار می‌باشد که بیش از پنج درصد مساحت استان اردبیل را تشکیل می‌دهد.

شهند ایجاد دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های استان، شناسایی و تهیه بانک اطلاعات تالاب‌ها و پیگیری تعیین حد بستر و حریم و تخصیص حقابه زیست محیطی تالاب‌های استان را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای حفاظت از تالاب‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در تقسیمات حوزه‌های آبخیز کشور،‌ در محدوده ۲ حوزه آبخیز رودخانه ارس و سفیدرود قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به حجم بارش ۳۱۶ میلی متری در محدوه اردبیل این استان دارای پتانسیل آبی بالایی است اما به علت کوهستانی بودن منطقه، قسمت عمده بارش‌های سالانه به صورت آبراهه‌ها و رودخانه‌های سطحی در سطح زمین جاری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر