کد خبر: 1018120
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان:
سرهنگ" محمدر ضا هاشمی فر" بالا بردن هزینه جرم سارقان را لازمه پیشگیری از وقوع سرقت در جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از مؤلفه های بالا بردن هزینه جرم سارقان تمرکز بر برخورد قاطعانه با مالخرها است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی استان، در جمع مدیران و کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) گفت: پلیس آگاهی به نوعی زینت ناجا به شمار می آید چرا که تلفیقی از علم، تخصص و تجربه است و این ها مواردی هستند که اقتدار پلیس آگاهی را نشان می دهند.

وی، مردم داری ، قانونمداری و حفظ حقوق شهروندی را از جمله ویژگی های مورد تاکید در پلیس آگاهی برشمرد و اظهار داشت: انتظار مردم از این پلیس به عنوان مأمن و پناهگاهی برای مظلومان و آسیب دیدگان بسیار بالاست و بایستی در قالب پلیس هوشمند بتواند آن اقتدار و صلابت را در عرصه میدان به منصه ظهور بگذارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه مجرمان قطعاً از پلیس آگاهی هراس دارند و هیچ وقت میل ندارند که در حوزه کاری این  پلیس قرار گیرند اظهار داشت: ولی از آن سو مردم جامعه وقتی کارکنان این پلیس را می بینند احساس آرامش می کنند و نشان کارآگاهان پلیس آگاهی برای مردم دلگرم کننده و امیدآفرین است.

سرهنگ هاشمی فر از "مال باخته"، "سارق" و "مالخر" به عنوان 3 ضلع  مثلث جرم سرقت نام برد و گفت: اگر مالخرها را از این مثلث حذف کنیم می توانیم در زمینه پیشگیری ازجرم سرقت به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم چون اگر سارق توان فروش مالی که سرقت می کند را نداشته باشد به سراغ این کار نمی رود .

وی با بیان اینکه باید هزینه جرم را برای سارقان سنگین کرد گفت: یکی از مؤلفه هایی که می توان به وسیله آن هزینه جرم سارقان را افزایش داد، تمرکز بر برخورد قاطعانه با مالخرها است.

این مقام انتظامی در ادامه کاهش فاصله وقوع تا کشف را هنر کارآگاهان پلیس آگاهی عنوان کرد و و خطاب به کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: هرچقدر بتوانید این فاصله را کاهش دهید به همان میزان می توانید در روند کاهش جرایم نیز تاثیر گذار باشید.

این مقام انتظامی عملکرد پلیس آگاهی استان اصفهان در انهدام 68 باند مجرمانه طی مدت 4 ماهه ابتدایی سال جاری را بسیار عالی توصیف کرد و ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته گفت: با توجه به اینکه انتظارات از این پلیس بالا است بایستی برای ارتقای امنیت مردم نیز تلاش های بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: البته باید این را هم بدانیم که امنیت یک موضوع نسبی است و هیچ وقت نمی توانیم بگوییم که وقوع جرم را به صفر می رسانیم چون از زمانی که هابیل و قابیل در این کره خاکی بودند جرم و جنایت رخ داده است و حالا با وجود جمعیت 8 میلیاردی در جهان وقوع جرم و جنایت اجتناب ناپذیر است.

سرهنگ هاشمی فر به حدیثی از امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت می فرمایند: « بجای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت های گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده ای قوی جبران کنید.» و من توصیه می کنم که این حدیث را همه کارکنان سرلوحه کار خود قرار دهند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: با همیّت ، پشتکار و اراده ای که در وجود تک تک همکاران خود سراغ دارم که  برگرفته از حدیث امام هادی (ع) است امیدوارم ضمن ارتقای وضع موجود بتوانیم حامل آسایش و رفاه و نظم عمومی در جامعه نیز باشیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر