کد خبر: 1018100
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
فریدون حسن
ظاهراً بازی آقایان برای به حاشیه کشاندن و کمرنگ کردن تبعات «ویلموس گیت» به نتیجه رسیده است. سروصدای کذایی به راه افتاده در جریان باشگاه استقلال با هنرمندی سعادتمند، مدیرعامل این باشگاه حالا کار را به جایی رسانده که دیگر کمتر می‌توان ردی از پیگیری پرونده مارک ویلموتس در رسانه‌ها یافت.

آنچه امروز دیده می‌شود فقط و فقط حاشیه‌های استقلال است. سعادتمند هم هر روز با صحبت‌های خود آتش این حاشیه را بیشتر می‌کند تا آقایان متهم در پرونده مارک ویلموتس با خیال راحت در سایه قرار بگیرند و با خاطری آسوده سخنوری کنند که «امروز وقت آن نیست که به دنبال مقصر و متهم بگردیم». بازی خوب جواب داد؛ وزیر و فدراسیون فوتبال (که هنوز هم می‌توان ردپای تصمیم‌گیری‌های تاج را در آن به وضوح دید)، خوب فهمیده‌اند که باید کجا را شلوغ کنند تا نتیجه بگیرند. چه جایی بهتر از استقلال و پرسپولیس، با میلیون‌ها هوادار متعصب. در این میان پرسپولیس قهرمان شده بود و کاری نمی‌شد در خصوص آن انجام داد، اما استقلال آبستن حوادثی بود که ناخودآگاه آن‌ها را به مرادشان می‌رساند و شد آنچه امروز شاهد آن هستیم.

استقلال به‌هم ریخت، سروصدا‌ها بالا گرفت و همه چیز طی دو هفته گذشته تحت تأثیر حاشیه‌های آبی‌های پایتخت قرار گرفت. خوب دقت کنید؛ تمام این اتفاقات درست بعد از حضور وزیر ورزش و مهدی تاج در مجلس رخ داد، روزی که آن‌ها عرق‌ریزان هیچ پاسخی در قبال افتضاحی که در پرونده ویلموتس به بار آورده بودند، نداشتند. سعادتمند به ایتالیا می‌رود، اما علی‌نژاد معاون وزیر ورزش می‌گوید بدون هماهنگی وزارت بوده است. اولین سؤال اینجا مطرح می‌شود که چگونه مدیرعامل باشگاهی که به صورت مستقیم زیر نظر وزارت ورزش است، راهی سفر خارجی می‌شود و مسئولان بالادستی از آن بی‌خبرند؟

سؤال دوم زمانی مطرح می‌شود که سعادتمند برخلاف آنچه قبلاً گفته، اعلام می‌کند که نه برای گرفتن تخفیف، بلکه برای مذاکره با استراماچونی به ایتالیا رفته است، حال این سؤال پیش می‌آید که مدیرعامل استقلال آیا از قانون منع به‌کارگیری بازیکن و مربی خارجی بی‌اطلاع بوده است؟

به‌طور حتم پاسخ منفی است، بهانه‌هایی نظیر باقیمانده قرارداد فصل قبل استراماچونی هم فقط برای فریب افکار عمومی است، والا همه خوب می‌دانند که قرارداد فصل قبل فسخ شده است. پس مشخص است که سعادتمند در حالی که استقلال با هدایت فرهاد مجیدی روند رو به رشدی را در پیش گرفته بود با یک هدف مشخص و با اطلاع وزارت ورزش راهی ایتالیا شد و در ادامه با صحبت‌هایی که به برهم خوردن آرامش استقلال و کادر فنی این تیم منجر می‌شود و در نهایت نیز به شکست تیم می‌انجامد، پازل وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای منحرف کردن اذهان عمومی از پرونده ویلموتس را تکمیل می‌کند.

فراموش نکنیم که تمامی این اتفاقات طی روز‌هایی رخ داده که بعد از جلسه اول مجلس با متهمان پرونده سرمربی سابق تیم ملی همه در انتظار اعلام نظر مجلس در خصوص این متخلفان و ارجاع پرونده به قوه قضائیه برای برخورد با آن‌ها هستند، اما جو به‌هم ریخته همه نگاه‌ها را به سمت استقلال برمی‌گرداند. جالب آنکه این بازی با به میان آوردن نام استراماچونی و عقد قرارداد با او همچنان ادامه دارد. قراردادی به مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو، معادل ۵۰ میلیارد تومان برای یک فصل!

قراردادی که از همین حالا می‌توان عواقب آن را به‌وضوح دید. قراردادی خلاف قانون منع به‌کارگیری مربی خارجی با هماهنگی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال. قراردادی که مثل همیشه در ابتدا به گفته مدیران فاسد فوتبال ایران خوب بسته شده، یک بازی کثیف برای فراری دادن متهمان ویلموتس گیت و شاید یک پرونده جدید برای آبروریزی بیشتر از ایران در مجامع بین‌المللی این‌بار به نام «استرا گیت». پس فراموش نکنیم که پول این قرارداد غیرقانونی قرار است از جیب مردم و بیت‌المال تأمین شود و وزارت ورزش با علم به این موضوع تاکنون در این خصوص سکوت اختیار کرده، در حالی که خودشان می‌گویند در جریان سفر مدیرعامل استقلال به ایتالیا نبوده‌اند که اگر اینچنین باشد حتی این سفر هم غیرقانونی بوده است. سفر غیرقانونی برای قراردادی غیرقانونی با هدف فریب افکار عمومی و برهم زدن تمرکز آن‌هایی که باید با خاطیان پرونده ویلموتس برخورد کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
0
استقلال مگه بودجه دولتی داره که مدام میگید بیت المال خوشحالی چند میلیون هوادار رو بخاطر مواضع سیاسیتون خراب نکنید
اگه دین ندارید لااقل آزاده باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار