کد خبر: 1018079
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
امریکا امیدوار است با طولانی‌تر کردن صف سازش با رژیم صهیونیستی امید‌های مقاومت را کمتر کند، اما گروه‌های مختلف فلسطینی با تشکیل کنفرانسی در بیروت و تأکید بر وحدت در برابر واشنگتن و تل‌آویو به سران عرب در فکر سازش پیام روشنی فرستادند که می‌توان خلاصه آن را در این سخنان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دید که ضمن تأکید بر اینکه گزینه استراتژیک در برابر دشمن صهیونیستی، مقاومت است، اعلام کرد برد موشک‌های مقاومت اکنون به فراتر از تل‌آویو هم می‌رسد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: روز پنج شنبه دبیران کل و مقامات ۱۴ جنبش فلسطین در نخستین واکنش جدی به توافق امارات با رژیم صهیونیستی ضمن کنار گذاشتن اختلاف‌ها برای اولین بار در طول ۲۰ سال و با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که البته از رام الله به صورت مجازی ریاست این نشست را بر عهده داشته است گرد آمدند، آن‌هم در بیروت. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پس از این جلسه در دیدار مردمی در بیروت گفت: تصمیم ما برای مجازات دشمنی که مرتکب جنایت صبرا و شتیلا و دیگر جنایت‌ها شده با گذشت زمان از بین نمی‌رود. انتقام ما از دشمن تنها با بازگشت مردم‌مان به خاک خود و بیرون راندن اشغالگران از تمام خاک فلسطین تکمیل خواهد شد.

وی گفت: لبنان این زخم را در آغوش کشید و به مسئله فلسطین پایبند ماند و هزاران شهید در کنار فلسطینی‌ها تقدیم کرد. نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی اولویت‌های استراتژیک خود را مشخص کرد و اولین آن این است که ما از حق بازگشت کوتاه نمی‌آییم. ما نه از یک وجب از خاک خود کوتاه می‌آییم و نه اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم. ما در این مرحله برای آزادی غزه و کرانه باختری با بقیه گروه‌ها تلاش می‌کنیم بدون اینکه اسرائیل را به رسمیت بشناسیم.

وی تأکید کرد: مقاومت گزینه استراتژیکی برای آزادی است. مردم ما در لبنان تا زمانی که به حق بازگشت پایبند باشند و با وطن جایگزین مخالفت کنند، مقاوم و پایدار خواهند بود.

هنیه گفت: دیدار امروز در بیروت بود و فردا در قدس. هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند ما را از بازگشت به قدس منع کند. برد موشک‌های ما ۱۵کیلومتر بود و اکنون موشک‌های‌مان به تل‌آویو و و دورتر از تل‌آویو نیز می‌رسد. وی گفت: نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت احتمالاً در را به روی حفظ وحدت ملی فلسطین باز می‌کند. ما تصمیم گرفتیم در روند فعال‌سازی مقاومت مردمی و تشکیل کمیته‌ای برای ارتقای سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) پیش برویم. ما تصمیم گرفتیم به دودستگی فلسطین پایان دهیم و از موضع برادران‌مان در جنبش فتح و دیگر گروه‌ها قدردانی می‌کنیم. وی افزود: ما برای ایجاد یک ستون محکم در منطقه برای مقابله با طرح اسرائیل تلاش می‌کنیم. تلاش‌هایی برای اسرائیلی کردن منطقه وجود دارد، اما موفق نخواهد شد.

هنیه گفت: به مقاومت لبنان که بینی دشمن را در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۰ به خاک مالید، درود می‌فرستم.

همزمان واشنگتن و تل‌آویو اخیراً تماس‌های خود را برای امضای هرچه‌سریع‌تر توافق با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی افزایش داده‌اند. تل‌آویو می‌خواهد برگزاری مراسم صلح با امارات قبل از سال جدید یهودیان باشد. تحلیلگر امور سیاسی در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: روز ۱۳ سپتامبر به عنوان محتمل‌ترین موعد برای امضای توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات تعیین شده است به این دلیل که سالروز امضای توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ است.

سازش بدون هیچ پاداشی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره موافقت محرمانه وی با فروش تسلیحات نظامی پیشرفته امریکا به امارات ازجمله جنگنده‌های نسل پنجم اف۳۵ را تکذیب و محکوم کرد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان‌تایمز آو اسرائیل به نقل از دفتر نتانیاهو نوشت: تکرار ادعاهای اشتباه علیه بنیامین نتانیاهو باعث نمی‌شود که این ادعا‌ها جلوه واقعی به خود بگیرند. این تکذیب نشان می‌دهد که ابوظبی به‌رغم ادعاهایش هیچ امتیاز راهبردی خاصی از طرف مقابل نگرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار