کد خبر: 1018077
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
«مرگ بر امریکا» حالا دیگر یک شعار داخلی امریکاست و دیگر برایش پرچم و بنر و تشکیلات و تشریفات خاص برپا می‌کنند. «مرگ بر امریکا» یی که بر زبان ملت ایران جاری است، مرگ بر دولت ظالم و استکباری امریکاست و بالطبع آنچه مردم امریکا نیز به مرگ آن راضی شده‌اند، مرگ سیاست‌های دولت‌های امریکاست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اضطراب و نگرانی از بروز شورش‌های خیابانی در فردای پس  از انتخابات افزایش یافته و همین مسئله برگزاری انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده است. با طرح پی‌درپی شائبه تقلب از سوی دونالد ترامپ و احتمال عدم واگذاری قدرت از سوی او، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها هشدار داد که ترامپ به دنبال تضعیف انتخابات است، سناتور دموکرات گفته که مردم امریکا باید برای روزی که ترامپ شکست را نمی‌پذیرد آماده باشند، مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس‌جمهور امریکا هم تأکید کرده که او برای ماندن در قدرت حاضر است جنگ به راه بیندازد. نظرسنجی‌های انجام شده نیز از نگرانی ۹۲ درصدی از شروع ناآرامی‌های مدنی حکایت دارد.

هر چه به موعد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر نزدیک می‌شویم هیجان و اضطراب در بیش از پیش به نقطه اوج خود می‌رسد. درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا تلاش می‌کند به هر نحوی در انتخابات آتی پیروز شده و مجدداً کرسی کاخ سفید را در اشغال خود داشته باشد، نگرانی مقامات این کشور از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به مراتب بیشتر می‌شود. جو بایدن، که این روز‌ها برای ورود به کاخ سفید به شدت با ترامپ رقابت دارد و جنگ لفظی بین آن‌ها افزایش یافته است، در سخنانی رقیبش را به تلاش برای تضعیف مشروعیت انتخابات پیش رو متهم کرد. به نوشته پایگاه هیل، بایدن جمعه شب در یک کنفرانس خبری گفت: «ترامپ با دعوت از رأی‌دهندگان برای حضور در پای صندوق رأی بعد از رأی دادن پستی به دنبال آن است تا انتخابات را تضعیف کند.» بایدن گفت: «به نظرم هدف از کل این ماجرا این است که آنقدر هرج و مرج ایجاد شود که در انتخابات، فارغ از نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، ابهام ایجاد شود.»‌وی اضافه کرد: «دلیل حرف‌های ترامپ باید این باشد، چون او چیز‌هایی می‌گوید و کار‌هایی انجام می‌دهد که هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ امریکا تا آنجا که من اطلاع دارم انجام نداده است.» بایدن در ادامه گفت: «این اظهارات فقط مشروعیت روند دموکراتیک ما را زیر سؤال می‌برد که مسئله خطرناکی است.»‌برنی سندرز، سناتور دموکرات هم در مصاحبه با نشریه پولیتیکو به مردم امریکا نسبت به کارشکنی انتخاباتی ترامپ و احتمال امتناع او از خروج از قدرت در صورت شکست در انتخابات هشدار داد و گفت که مردم باید آماده باشند. سندرز از کنگره و رسانه‌های امریکا خواست هم اکنون در مورد مواجهه با این سناریوی احتمالی آمادگی ایجاد کنند. سندرز با اشاره به اظهارنظر اخیر ترامپ در کنگره جمهوریخواهان خاطرنشان کرد: «این یک گمانه‌زنی بی‌پایه و اساس نیست. ترامپ مدعی شده تنها راه اینکه وی شکست بخورد، تقلب در انتخابات است. رئیس‌جمهور امریکا همچنین احتمال امتناع از پذیرش شکست در انتخابات را به صورت ضمنی در مصاحبه اخیرش با فاکس‌نیوز مطرح کرده است.»

راه‌اندازی جنگ برای ماندن در قدرت

نگرانی از به راه انداختن شورش‌های خیابانی و عدم واگذاری قدرت توسط ترامپ در فردای پس از انتخابات، تنها دلمشغولی دموکرات‌ها نیست بلکه جمهوریخواهان نیز به این مسئله اذعان دارند. مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ جمعه شب گفت که معتقد است رئیس سابقش هر کاری را انجام خواهد داد تا در انتخابات بار دیگر پیروز شود و حتی برای ماندن در قدرت از به راه انداختن جنگ هم ابایی ندارد. کوهن در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز، درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر گفت: «خب، دونالد ترامپ هر کاری و همه کاری را برای برنده شدن خواهد کرد. من معتقدم این مسئله دستکاری در آرا را هم شامل می‌شود.» وی افزود: «معتقدم او حتی تا راه انداختن جنگ پیش خواهد رفت تا از قدرت کنار نرود. بزرگ‌ترین ترس من این است که قدرت در سال ۲۰۲۰ به شکل صلح‌آمیز منتقل نشود.»

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک هم به تازگی گفته که پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ناآرامی‌ها در این کشور آغاز می‌شود. به گزارش اسپوتنیک، زاکربرگ گفت: «متأسفانه، من فکر می‌کنم خطر ناآرامی بین رأی‌گیری و اعلام نتیجه افزایش یافته است. من فکر می‌کنم برای کاهش خطر خشونت باید همه تلاش خود را انجام دهیم.»‌هشدار مقامات و کارشناسان امریکایی نسبت به عدم انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور درحالی مطرح می‌شود که ترامپ در هفته‌های اخیر برای اینکه نظر افکار عمومی امریکا را به سمت خود جلب کند بار‌ها با این ادعا که دموکرات‌ها قصد دارند در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب کنند، گفته که اگر او رئیس‌جمهور نبود در امریکا شورش شده بود. این ادعا درحالی است که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، سیاست‌های نژادپرستانه در امریکا بیش از گذشته افزایش یافته و در سه ماه اخیر، اعتراضات گسترده‌ای در سراسر این کشور علیه خشونت‌های پلیسی و نژادپرستی به راه افتاده است که همین مسئله به کاهش محبوبیت ترامپ منجر شده است. ترامپ با این ادعا که اگر در انتخابات شکست بخورد یعنی تقلب شده است، سعی دارد فضا را امنیتی کرده و آرای خاکستری را به سمت خود جذب کند. ترامپ حتی برای بدنام کردن دموکرات‌ها به حربه‌های دیگری نیز متوسل شده و با موج‌سواری روی «شعار مرگ بر امریکا» که اخیراً در برخی شهر‌ها از سوی معترضان سر داده می‌شود، گفته که این شعار‌های ضد ملی در ایالاتی سر داده می‌شود که دموکرات‌ها در آن‌ها پایگاه رأی مردمی بیشتری دارند.

نگرانی ۹۲ درصدی از ناآرامی‌ها

با وجود ادعا‌های ترامپ برای ایجاد امنیت در امریکا توسط دولتش، شواهد و قرائن خلاف این ادعا‌ها را ثابت می‌کند. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر‌های امریکا همچنان ادامه دارد و همزمان با تجمع اعتراضی در شهر راچستر ایالت نیویورک، عده‌ای از معترضان در شهر نیویورک ضمن در دست داشتن بنر‌هایی با مضمون محکوم کردن خشونت و تبعیض ساختاری در امریکا، شعار «مرگ بر امریکا» را تکرار کردند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان جمعه شب در خیابان‌های شهر پورتلند هم در نزدیکی یک ساختمان پلیس در حالی که افسران در بیرون از ساختمان به حال انتظار ایستاده بودند، تجمع کردند که به درگیری با نیرو‌های پلیس منجر شد. از سوی دیگر، نظرسنجی‌های انجام شده در امریکا از نگرانی مردم نسبت به شروع ناآرامی‌ها حکایت دارد. به نوشته پایگاه هیل، در نظرسنجی مشترکی که دانشگاه هاروارد و کاپس پاریس منتشر کرده‌اند، ۹۲ درصد امریکایی‌ها گفته‌اند که ناآرامی‌های مدنی یکی از مسائل مهم انتخابات ۲۰۲۰ است. بر اساس این نظرسنجی، ۵۲ درصد گفته‌اند ناآرامی‌ها بسیار مهم و ۴۰ درصد گفته‌اند تا حدی مهم است. همچنین ۲۶ درصد هم گفته‌اند که ترامپ مسئول این ناامنی‌ها است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
0
حال که ملت امریکا دست به انقلابی زده است و می خواهد که استقلال و آزادی خود به معنی واقعی کلمه را بدست آورد ، باید همه سختی ها را بجان بخرد و دیگر نگذارد که انتخاباتی همانند قبل بصورت کلیشه ای صورت بگیرد که تعدادی اندک و انگشت شمار ، به نام اطاق فکر ، برای ملت بزرگ امریکا تصمیم بگیرند ؛ بلکه ملت فهیم امریکا باید این انقلاب را تا پیروزی نهائی به پیش برده و خود برای خود تصمیم بگیرد .

تا پیروزی نهائی راهی نمانده است

ملت امریکا همت کند و این لکه ننگ جهانی را از کشور خود پاک نموده و سرنوشت خود را ، خود بدست گیرد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
0
ملت آمریکا را تنها یک نظام عادلانه و مردمی و توزیع صحیح ثروت و دوری از مداخله در امور داخلی دیگر کشور ها نجات خواهد داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار