کد خبر: 1017978
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه ۳۰ سال و ۲۰ سال معطل مانده، جای هیچ دفاعی ندارد و بر این مسائل نظارت می‌کنیم، گفت: بهبود وضعیت خوزستان نیازمند همکاری همه است و کافی است که اراده جدی داشته باشیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف در جلسه نهایی جمع‌بندی بازدید میدانی از استان خوزستان، اظهار کرد: بررسی‌ها و بازدید‌ها به ما اثبات می‌کند کاری را که بخواهیم، می‌توانیم اجرایی کنیم. در بازدید از همین کارخانه لوله‌سازی اهواز نیز این مورد را دیدیم که کار نشد ندارد و تولیدات بسیار سطح بالایی در حال انجام است.

وی افزود: بیش از ۳۰نقطه با درصد محرومیت بالا فقط در شهرستان اهواز البته از سال‌های قبل شناسایی شده که خود بنده هر سال تقریبا به این مناطق می‌روم و پروژه‌های جهادی را پیگیری می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تمام توان خود را در بهبود وضعیت خوزستان به کار بگیرند، ظرفیت گروه‌های جهادی کشور و گروه‌های جهادی خود استان خوزستان در رسیدن به این مهم موثر است.

وی ادامه داد: گاهی در نقد این سفر به من می‌گویند چرا در این سفر پروتکل‌ها را رعایت نکردی؟ نمی‌توان مشکلات را دید و حرف مردم را نشنید.

قالیباف گفت: ما تجربه دفاع مقدس را داریم اگر در صبح عملیات رزمنده، فرمانده‌اش را کنار خودش نمی‌دید احساس امنیت نمی‌کرد. در این ایام سخت کرونا وقتی به مردم قول دادیم با آن‌ها باشیم باید در کنار آن‌ها باشیم و با آن‌ها زندگی کنیم.

رئیس مجلس گفت: مردم را دو چیز رنج می‌داد. یکی مشکلات و دیگری تبعیض. می‌گویند چرا یک جا شهرک بعثت است و یک جا شهرک طالقانی.

وی با بیان اینکه اولویت ما در مجلس نظارت است و در مرتبه بعد قانون‌گذاری است گفت: نظارت ما از جنس نشستن در تهران نیست. به دنبال نظارت میدانی و سیستمی هستیم. نهاد مجلس، کمیسیون‌ها، هیئت رئیسه، رئیس و معاونین مجلس باید در خدمت تک تک نمایندگان باشد برای حل مشکل مردم.

قالیباف گفت: گاهی امنیت ملی برای یک روستا آب آشامیدنی آن روستا است، نمی‌شود به مردم آن روستا بگوئیم آب نخور که ما کار مهم‌تر داریم. نمی‌توانیم به بهانه کار‌های ملی، از کار‌های ضروری محلی پرهیز کنیم. به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستیم. هر مدیری که امین و قوی باشد به او شجاعت تصمیم‌گیری می‌دهیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: نظارت پسینی را قبول نداریم. باید در لحظه و هوشمند و سیستماتیک نظارت کنیم. مدیران قوی ما را یار و یاور خودشان بدانند. هدف اصلی پیگیری مشکلات مردم است نه چیز دیگری.

قالیباف گفت: پروژه ۳۰ سال و ۲۰ سال معطل مانده، هیچ جای دفاعی ندارد. ابدا معنا و مفهوم ندارد. بر این مسائل نظارت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در همین هفته در مجلس سایتی را بالا می‌آوریم و تصمیمات این سفر در حوزۀ اجرایی و تقنینی را شفاف اعلام خواهیم کرد. از ۴۰ روز پیش پیگیر این تصمیمات بوده‌ایم. سه نوبت در تهران با استاندار جلسه گذاشتیم. بنده با وزرای مربوطه جلسه داشتم و جمع بندی کردیم. با مجمع نمایندگان به توافق رسیده‌ایم.

رئیس مجلس گفت: در آن همه بحث‌ها ثبت و ضبط می‌شود تا کار مهمی در راستای هوشمندسازی و شفاف. سازی انجام شود. همه مردم با زمان بندی خواهند دید که چه کاری قرار است صورت گیرد. این حق همۀ مردم است. وظیفۀ ماست که پاسخگو باشیم، حق ما نیست.

وی با بیان اینکه آب شرب، آب کشاورزی، فاضلاب و آب سطحی از اولویت‌های فعالیت‌های ماست گفت: کار‌هایی که باید همین امسال انجام شود مشخص شده است و در اولویت استکار‌هایی را که در بودجه ۱۴۰۰ باید پیش‌بینی کنیم معلوم خواهیم کرد و پروژه‌هایی که در برنامه هفتم توسعه یعنی تا ۱۴۰۴ باید مطرح شوند نیز باید مشخص شود.

قالیباف افزود: مردم از ما انتظار دارند تا پایان این دولت، ۷۰۰ روستای دارای تنش آبی را سر و سامان دهیم. یکی دیگر از موضوعاتی که مردم را در استان رنج می‌دهد بحث اشتغال است. بعضی موارد را اورژانسی دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر کار‌های قبلی که دنبال خواهد شد، مکانیسم‌هایی را برای ایجاد اشتغال مشخص کرده‌ایم و در سایتی که گفته شد اعلام خواهد شد. برنامه برای اشتغال ۳۰ هزار نفر داریم. ضمناً ما متمرکز بر قشر زنان سرپرست خانوار هم به دنبال اشتغال ۱۰ هزار نفر جدا از ۳۰ هزار نفر دیگر است.

قالیباف با بیان اینکه عرضه و شجاعت نداشتن خودمان را به حساب تحریم نگذاریم گفت: در کشور ما متاسفانه برای کاری نکردن از کسی توضیح نمی‌خواهند، ولی اگر کار کرد باید روزانه به ۲۰۰ نفر جواب پس بدهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش مسائل اجتماعی برای نقاط مناطق آسیب‌پذیر در ۱۷ شهرستان خوزستان برنامه‌های ویژه داریم که در سایت اعلام خواهیم کرد. گله‌مندی اکثر جوانان خوزستان از مسائل استخدامی اعم از استخدام بومیان نیز مد نظر است و در دستور کار خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم و جدی ما در تولید، شرکت‌های دانش بنیان است. این بسیاری از نابسامانی‌ها را حل خواهد کرد. تلاش می‌کنیم تا در این بخش، محور فعالیت‌های ما فعالیت‌های مردمی باشد نه دولتی. چهار مرکز نوآوری را برای حوزۀ دانش بنیان تاسیس می‌کنیم تا به سرعت کار‌های مرتبط با آن پیش برود. جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احکام برنامۀ هفتم توسعه را با کلی‌گویی نخواهیم نوشت مطمئن باشید گفت: برای هر استان در برنامه احکام جداگانه خواهیم داشت باید احکام و قوانین قابل اجرا باشد. اولین بی‌حرمتی به قانون، اجرایی و عملی نبودن آن است. امیدواریم در مجلس شورای اسلامی و عزیزانمان در قوه مجریه و قوه قضائیه دست به دست هم دهیم و در همۀ سطوح با همدلی کار‌ها را به نفع مردم پیش ببریم و دینمان را به خوزستان ادا کنیم.

قالیباف گفت: یکی از موضوعات مهم در برنامه هفتم توسعه این است که در کمیسیون‌ها دقت کنیم که در احکام برنامه‌ها کلی گویی نکنیم و احکام را به گونه‌ای بنویسیم که برای هر استان نسخه خاص خودش را داشته باشه که قابل پیگیری و رصد باشد.

وی افزود: زمانی که صحبت از نظارت می‌شود باید دقت کنیم که ابتدا اجرای قانون و سپس اجراسازی قانون را داریم. اجراسازی قانون از مسئوولیت‌های ما در مجلس است و نباید قانونی بنویسیم که امکان اجرا شدن آن نباشد که در این صورت اولین بی حرمتی به قانون را خودمان انجام داده ایم. باید احکام برنامه را براساس برنامه هدفمند بنویسم، ممکن است حکمی ملی نباشد و حکم یک برنامه برای یک استان باشد که بایددنبال شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار