کد خبر: 1017956
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید همزمان با کار فرهنگی و اقناع فکری افراد بد پوشش با کسانی که در انظار عمومی هنجارشکنی می کنند هم برخورد قانونی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،آیت الله "سید ابوالحسن مهدوی" در آئین تجلیل از خادمان طرح فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی پلیس اصفهان با عنوان طرح "سلمان محمدی" که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مسجد محمدیه شهر اصفهان برگزار شد، لازمه اجرای دقیق و موفق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را اتحاد بین همه اقشار مردم عنوان کرد و گفت: زمانی جامعه اصلاح می شود که همه مردم در تذکر دادن به یکدیگر وحدت داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در اصول فقه اسلامی مرحله اول امر به معروف یعنی تذکر لسانی مربوط به عموم مردم است و مرحله دوم و سوم که اجرایی هستند وظیفه همه مردم نیست و یک گروهی باید آن را عهده دار باشند.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم باید به شکل مردمی و هم سازمانی انجام شود از همکاری نیروی انتظامی، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان قدردانی کرد و افزود: همدلی مسئولان از طرفی باعث دلگرمی مردم می شود و از طرفی موجب می شود که تذکر لسانی که مربوط به عموم مردم است در جامعه گستردگی بیشتری پیدا کند.

اکثر بد پوشش ها از دلایل عقلی حجاب بی اطلاعند

آیت الله مهدوی با بیان اینکه حجاب پیش از اینکه از سوی اسلام مطرح شود، فرمان از درون و عقل است، گفت: معتقدیم که همه معروفات، زیربنای مصلحت و همه منکرات هم زیربنای مفسده دارند و بیان این مصلحت ها و مفسده ها برای جوانان اقناع فکری می آورد .

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اکثر بانوان بد پوشش از دلایل عقلی حجاب بی اطلاعند، تصریح کرد: متاسفانه خیلی از بانوان جامعه ما به فلسفه حجاب پی نبرده اند چون در این حوزه کم کاری های زیادی شده و از صدا و سیما انتظار می رود به عنوان رسانه ملی و فراگیر کشور در این حوزه فعال تر شده و دلیل های 20 گانه حجاب را برای عموم مردم تشریح کند.

حجاب، بهترین راه برای حفظ سلامت و امنیت زنان

وی، حجاب را بهترین راه برای حفظ سلامت و امنیت زنان در برابر افراد فاسد جامعه عنوان کرد وگفت: به شخصی که می گوید من حجاب را قبول ندارم، باید گفت اگر می خواهد اعتبار و شخصیتش در جامعه حفظ شود و افراد فاسد و ناپاک متعرضش نشوند تنها راهش این است که با رعایت حجاب، زیبایی های بدن خود را بپوشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برخورد هایی چکشی و خشنی که برخی از دولت ها با مردم خود می کنند مخالف بوده و اعتقادی به آن ندارد، افزود: نظام ما نظام بی منطق نیست که امری را با زور به مردم تحمیل کند و اگر در مورد حجاب الزام قانونی داریم دلایل عقلی آن را هم مطرح می کنیم تا بدانند که عقل هم فرمان به رعایت آن می کند.

پرهیز از افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه بر پرهیز از افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امروز عده ای معتقدند فقط باید برخورد شود و اعتقادی به کار فرهنگی ندارند و عده ای دیگر هم اعتقادی به کار سلبی ندارند و می گویند با کار فرهنگی می توان جامعه را اصلاح کرد.

آیت الله مهدوی بر ضرورت کار ایجابی و سلبی در کنار هم تاکید کرد و گفت: معتقدم باید همزمان با کار فرهنگی و اقناع فکری افراد بد پوشش با کسانی که در انظار عمومی اقدام به هنجارشکنی می کنند هم برخورد قانونی صورت گیرد و نمی شود به سادگی از کنار آنها عبور کرد و گفت که بجای برخورد با آنها  کار فرهنگی می کنیم.

وی با قدردانی از خواهران حزب الهی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند، تاثیر تذکر چند نفر به یک فرد بد پوشش را بیشتر از یک نفر دانست و گفت: معتقدم برای تذکر دادن به یک فرد بد پوشش 3 یا 5 نفر به فاصله چند متر در یک مسیر قرار بگیرند و مطمئناً اگر 3نفر به یک نفر تذکر بدهند باعث تاثیرگذاری بیشتری در او می شود تا اینکه یک نفر 3 بار به فرد بدپوشش تذکر دهد.

آیت الله مهدوی بیان کرد: مسلماً اگر این حرکت های مردمی برای رضای خدا شکل بگیرد و از حمایت های دولتی نیز برخوردار شود به سر منزل مقصود می رسد و در آینده ای نزدیک شاهد اصلاح هرچه بهتر جامعه از وجود برخی مظاهر مغایر با شئونات اسلامی خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر