کد خبر: 1017938
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر چهار روزه خود به استان خوزستان که با هدف نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه انجام شد، بر ضرورت نقش مردم در حوزه اقتصاد و فرهنگ تأکید کرد و گفت: ما به خط می‌زنیم و به اقصی نقاط کشور می‌رویم تا نظارت میدانی داشته باشیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: قالیباف با اشاره به اینکه بلاتکلیفی و بدتصمیمی موجب از بین رفتن سرمایه‌های مادی کشور می‌شود، گفت: مردم باید محور تحولات اقتصادی و فرهنگی بوده و در سرنوشت خودشان دخیل باشند. به گزارش فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه در ادامه نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان خوزستان، در جمع مردم شهرستان اندیکا با بیان اینکه زمانی‌که ما وارد مجلس یازدهم شدیم، یعنی نماینده تمام مردم ایران هستیم، گفت: ما در مقابل تک‌تک مردم ایران مسئول هستیم و برای تحقق خواسته‌ها و حل مشکلاتشان تلاش خواهیم کرد.

لازم باشد قوانین را به نفع محرومیت‌زدایی اصلاح می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت اصلی و یکی از سیاست‌های قطعی مجلس یازدهم توجه به مناطق محروم و مستضعف است، افزود: مردم ایران نیز افراد باسخاوت و جوانمردی بوده و مردم نقاط برخوردار با حمایت از مناطق محروم موافق هستند. وی با بیان اینکه توسعه استان خوزستان جزو اولویت‌های مجلس یازدهم در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه است، اضافه کرد: کشور در برخی بخش‌ها مشکلاتی دارد، اما ما به عنوان مسئول نمی‌توانیم مردم را بلاتکلیف بگذاریم، از این رو باید صریح و شفاف اقدامات کارشناسی و بررسی میدانی صورت گیرد و تصمیم نهایی و نتیجه اعلام شود. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تصمیمی، بدتصمیمی و بلاتکلیفی در شرایط کنونی موجب آزار است و این مسئله حتی سرمایه‌های مادی کشور را نیز هدر می‌دهد.

قالیباف با بیان اینکه قطعاً اگر لازم باشد مجلس یازدهم در راستای محرومیت‌زدایی قوانین را اصلاح خواهد کرد، زیرا ذی‌نفع بودن مردم اساس کار ماست، ادامه داد: در عرصه اقتصادی، فرهنگی و سایر بخش‌ها، مردم باید محور تحول باشند، در شرایط کنونی این بخش‌ها از مردم گرفته شده و دولتی شده‌اند، اینگونه نمی‌شود، ما باید مردم را در سرنوشت خودشان دخیل کنیم.

برای نظارت میدانی به اقصی نقاط کشور می‌روم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین شامگاه پنج‌شنبه در جمع مردم حصیرآباد اهواز اظهار کرد: وقتی به اهواز رسیدم پا روی زمین نگذاشتم تا به حصیرآباد بیایم و امروز بنده نماینده مردم این منطقه هستم. وی ضمن بیان آنکه ما مدیون خوزستان هستیم، افزود: تکلیف شرعی، انقلابی و انسانی ما در مجلس رفع مشکلات مردم به خصوص مناطق محروم است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید کاری کرد که در قیامت شرمنده مردم نشویم چراکه مردم می‌بینند که منابع در کشور وجود دارد، اما با این وجود وضعیتشان اینگونه است. وی ادامه داد: به حضرت آقا عرض کردم که ما به خط می‌زنیم و به اقصی نقاط کشور می‌رویم تا نظارت میدانی داشته باشیم.

اولویت به کارگیری نیرو‌های بومی در کارخانه سیمان اندیمشک

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای نظارت میدانی از پروژه‌های شهرستان اندیمشک، از کارخانه عمران آریا سیمان اندیمشک نیز بازدید به عمل آورد. قالیباف در جریان بازدید از این کارخانه، گفت: کارخانه سیمان اندیمشک از سال ۸۴ تاکنون به دلایل مشکلات اداری و حقوقی که عمدتاً به دلیل ناهماهنگی‌ها رخ داده، معطل مانده است. ۷۰۰ شغل مستقیم و هزارو ۵۰۰ شغل غیرمستقیم با آغاز به کار این واحد تولیدی، ایجاد می‌شود که امیدواریم مسئولان به کارگیری نیرو‌های بومی را در اولویت قرار دهند. وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات صورت گرفته همه تجهیزات لازم برای این کارخانه خریداری و در محل خود مستقر شده است، تصریح کرد: با رفع مشکلات حقوقی، این کارخانه با تمام ظرفیت شروع به کار خواهد کرد.

یکی از مظاهر این سفر دوری از هر گونه تشریفات و حضور میدانی در جمع مردم بود؛ نکته‌ای که متأسفانه طی سال‌های گذشته کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته و همین عامل باعث ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و مسئولان شده به گونه‌ای که دسترسی مردم به مسئولان را دست‌نایافتنی کرده بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
0
قوانین انحصاری بر داشته شود انحصار واردات صادارت مخصوصا خودرو انحصارات ساخت و ساز وووووو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار