کد خبر: 1017909
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
عبدالحمید قدیریان این روز‌ها در موزه هنر‌های معاصر فلسطین نمایشگاهی از آثار عاشورایی خود به نام «همپای عاشورا» را برپا کرده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: عبدالحمید قدیریان هنرمند و محقق هنر دینی معتقد است یکی از دلایلی که سینمای ما به اضمحلال می‌رود، این است که در بُعد تصویرسازی، نقاشی و تصویرگری بر مفاهیم‌مان کار نکرده‌ایم.

این هنرمند عرصه تجسمی در این باره گفت: نمایشگاه «همپای نور» قدم دومی است که پس از برپایی نمایشگاه «آسمان حسین» برداشته‌ا‌م. در نمایشگاه «آسمان حسین» تلاش کردم تا نگاه مخاطبانم را به آسمان جلب کنم. مقوله آسمان به عنوان یک عنصر قدرتمند، شامل و تأثیرگذار مطرح است، در همین راستا مجموعه فیلم‌های کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای به نام «آسمان حسین» نیز توسط پسرم، علی، به تهیه‌کنندگی حوزه هنری ساخته شد که در بخش آغازین هر یک از قسمت‌های آن، این جمله ابراز می‌شود که «سهم ما از آسمان چقدر است؟» بدین معنا که خداوند دوست دارد ما بیشتر به آسمان توجه کنیم و در آسمانی دیدن، آسمانی رفتار کردن و بهره‌مند شدن از آسمان سهمی داشته باشیم.

او درباره جدیدترین نمایشگاه خود که «همپای نور» نام دارد، گفت: این نمایشگاه احتمالاً برای کسانی که اربعین را درک کرده‌اند، نمایشگاه جذابی باشد. کسانی که به اربعین رفته باشند، ممکن است به آن معرفت نداشته باشند، اما خودشان را در نور امام حسین (ع) شناور می‌بینند. وی ادامه داد: یادم است با یکی از راهیان اربعین صحبت می‌کردم، گفتم چه شد که راه افتادی؟ تو که نه پول داری، نه جای اسکان! گفت: راستش را بخواهی دلم رفته است، می‌روم ببینم دلم کجا رفته است؟ قدیریان که مسئولیت دفتر مطالعات کاربردی هنر حوزه هنری را هم در کارنامه دارد، افزود: خداوند صاحب قلوب است و توسط امام حسین (ع)، مردم را به طرف اهل‌بیت (ع) و اربعین می‌کشاند.

این نقاش خاطرنشان کرد: در «همپای نور» تلاش کردم از همان جنس نوری که در اربعین احساس می‌شود، در صحنه‌های مختلف به تصویر بکشم و با این دید به آن صحنه‌ها نگاه کنم، ان‌شاءالله که جذاب باشد.

نمایشگاه «همپای نور»، شامل شش اثر حجمی و ۲۵نقاشی عاشورایی از عبدالحمید قدیریان که اخیراً در موزه هنر‌های معاصر فلسطین برپا شده، این روز‌ها میزبان هنردوستان است.

پس از بازدید غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدرضا میرکریمی کارگردان فیلم سینمایی «قصر شیرین» و مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» هم به تماشای نقاشی‌های قدیریان نشسته‌اند.

قدیریان علاوه بر نقاشی و مجسمه‌سازی، طراح صحنه و لباس است و تاکنون چندین جایزه در سینمای ایران دریافت کرده است.

نمایشگاه «همپای نور» تا ۱۹ شهریورماه هر روز به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۵ میزبان بازدیدکنندگان است. موزه هنر‌های معاصر در خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۷۲ قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار