کد خبر: 1017880
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
وزیر خارجه ترکیه در واکنش به خروج یونان از طرح ناتو برای کاهش تنش‌ها در مدیترانه، گفت یونان با این کار نشان داد که اهل مذاکره و گفتگو نیست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) به تصمیم یونان برای خارج شدن از مذاکرات بر سر تنش‌های مدیترانه به میانجی‌گری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» چاووش‌اوغلو در نشست خبری گفت: «ما یک هدف در شرق مدیترانه داریم و آن دفاع از حقوق مردم ترکیه و ترک‌های قبرس است».

وی ضمن طبیعی دانستن طرح ناتو برای جلوگیری از بروز درگیری بین کشور‌های عضو، توضیح داد: «متاسفانه یونان درباره [مشارکت]در طرح دبیرکل ناتو دروغ گفت».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه یونان نشان داد که اهل مذاکره نیست، افزود: «دبیرکل ناتو یک بار تایید یونان [برای مشارکت]در طرح خود را گرفت، اما آتن سپس تکذیب کرد».

چاووش‌اوغلو ادامه داد: «ما با درخواست جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) برای دیدار بدون پیش‌شرط با یونان نیز موافقت کردیم، اما آتن آن را نیز رد کرد».

شبکه «الجزیره» نیز نوشت، وی ضمن تایید اینکه یونان با طرح مذاکرات بدون پیش‌شرط ناتو مخالفت کرده، گفت: «فرانسه کشوری است که بیش از همه یونان را تحریک می‌کند».

پیش از این، «کریاکس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان از خروج رسمی این کشور از گفتگو‌ها و مذاکرات فنی با ترکیه که ناتو آن را میانجیگری کرده بود، خبر داده بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار