کد خبر: 1017839
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
نهاد‌های هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری تاکید کردند که حضور نظامیان اشغالگر آمریکا در شرق سوریه موجب ایجاد کانون‌های جدید تنش در منطقه می‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سوریه و روسیه تاکید کردند که حضور غیر قانونی نیرو‌های اشغالگر ایالات متحده در خاک کشور مستقل سوریه منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود و اقدام واشنگتن در عقد معاملات و توافقنامه‌ها با شبه نظامیان جدایی طلب نیرو‌های دموکراتیک سوریه، یک رفتار غیرقانونی است.

«نهاد‌های هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری» روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که یکی از دلایل جدی نگرانی امروز آن‌ها وضعیت ایجاد شده در شمال شرقی سوریه به دلیل حضور غیرقانونی ایالات متحده آمریکا و متحدان آن در خاک کشور مستقل سوریه است که منجر به تشدید تنش و ایجاد کانون‌های جدید تنش در منطقه می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این بیانیه آمده است که نمونه بارز دامن زدن آمریکا به تنش‌ها، انعقاد توافق نامه‌هایی میان شبه نظامیان جدایی طلب (قسد) در شمال شرقی سوریه با یک شرکت نفتی آمریکا برای همکاری در زمینه استخراج و فروش نفت سوریه است.

در این بیانیه تأکید شده است که این معاملات نقض قواعد حقوق بین الملل و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است که این اقدامات را غیرقانونی می‌شمرد.

به گفته کارشناسان، حضور نظامیان آمریکایی در شرق سوریه مانعی بزرگ دربرابر تلاش‌های روسیه برای آشتی دادن نیرو‌های دموکراتیک سوریه با حکومت بشار اسد است به خصوص که بسیاری از قبایل این منطقه هم با تقویت روابط خود با دمشق به جبهه مقاومت مسلحانه در برابر نظامیان اشغالگر آمریکا و مزدوران آن‌ها پیوسته‌اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار