کد خبر: 1017769
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح ۱۵۰ مدرسه در هفته آینده و همزمان با آغاز سال تحصیلی و بهره‌برداری از ۱۰۰ مدرسه دیگر تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: بنیاد برکت از ایده‌های کارآفرینان و ایده‌پردازان در تمام استان‌های ایران در زمینه‌های ایجاد اشتغال برای کولبران در استان‌های مرزی، تولید پوشاک و پرورش آبزیان استقبال می‌کند.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در نشست خبری با تشریح سه رویداد ملی این بنیاد شامل ایجاد اشتغال برای کولبران استان‌های مرزی بخصوص کرمانشاه و آذربایجان‌غربی و کردستان (کاک برکت)، تولید پوشاک (چرخ برکت) و پرورش آبزیان (دریای برکت) در سال جهش تولید گفت: بنیاد برکت طی انتشار فراخوانی به آدرس event. barkat. ir از تمامی کارآفرینان و ایده‌پردازان در تمام استان‌های ایران برای ارائه ایده‌های کارشناسی شده و خلاقانه درباره این سه رویداد ملی دعوت به عمل آورده است.

وی با اشاره به گذشت ۱۳ سال از فعالیت‌های این بنیاد ادامه داد: بنیاد برکت با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت یک‌هزار مدرسه و محرومیت‌زدایی از یک‌هزار روستا از سوی ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل و آغاز به‌کار کرد. وی اظهار کرد: در حوزه عمرانی و زیربنایی قرارداد ساخت ۱۹۰۰ مدرسه را داریم که ۱۲۵۰ مدرسه را به بهره‌برداری رسانده‌ایم. همچنین ۱۵۰ مدرسه را هفته آینده و همزمان با آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهیم کرد. در ضمن، تا پایان سال‌جاری ۱۰۰ مدرسه دیگر به بهره‌برداری رسیده و آماده پذیرش دانش‌آموزان خواهد بود. مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: ۱۱۰۰ مجموعه فرهنگی، ۲۴۰ مرکز جامع سلامت و ۱۲ بیمارستان با ۲ هزار تختخواب را به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام داریم. ۴۷ هزار واحد مسکن محرومین را در دست ساخت داریم و ۱۸ هزار مسکن را تحویل داده‌ایم. همچنین به یک‌هزار نقطه روستایی آب‌رسانی کرده‌ایم.

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل تا پایان سال

مدنی با تأکید بر این‌که عمده فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی است عنوان کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۵۰، روستاییان ۷۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دادند که این رقم در حال حاضر به ۲۵ درصد رسیده است. ضمن این‌که وضعیت تولید در روستا‌ها شرایط خوبی ندارد و روستاییان حتی نمی‌توانند مایحتاج مورد نیاز خود را تأمین کنند، در حالی که در گذشته، هم برای خود تولید داشتند و هم برای شهرها.

وی با تأکید بر اهمیت معیشت پایدار در مناطق روستایی گفت: از آنجایی که مبحث تولید در بخش امنیت غذایی بسیار مهم است، بنیاد برکت از چهار سال گذشته مطالعاتی را در زمینه ایجاد مشاغل خرد و خانگی انجام داد و سه مدل اشتغالزایی اجتماع‌محور شامل سحاب، آسمان و آفتاب را طراحی و عملیاتی کرد. این مدل اشتغالزایی از اواسط سال ۹۷ اجرا و همان سال باعث ایجاد ۱۰ هزار طرح و ۳۰ هزار شغل شد. مدیرعامل بنیاد برکت افزود: در سال ۹۸ نیز ۳۰ هزار طرح عملیاتی شد و امسال نیز ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی منجربه ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در دستور کار است که از این تعداد، ۱۶ هزار طرح به بهره‌برداری رسیده. در مجموع، تعداد مشاغل خرد و خانگی بنیاد تا پایان سال‌جاری به ۳۰۰ هزار شغل می‌رسد. به گفته مدنی آمار و اسامی افراد شاغل توسط طرح‌های بنیاد برکت با کد ملی و شماره تماس کاملاً در دسترس و قابل رصد و راستی‌آزمایی است.

استقبال کولبران از اشتغالزایی بنیاد

مدیرعامل بنیاد برکت در باره تولیدات و محصولات طرح‌های اشتغالزایی خرد و خانگی این بنیاد گفت: سال گذشته ۱۶ هزار تن گوشت قرمز با اجرای این طرح‌ها در کشور تولید و باعث کاهش ۱۰ درصدی واردات شد. وی با اشاره به واردات سالانه ۱۶۰ هزار تن گوشت قرمز به کشور خاطرنشان کرد: از آنجایی که ۴۵ درصد طرح‌های خرد و خانگی در حوزه پرورش دام سبک و سنگین است، امسال تولید ۴۰ هزار تن گوشت قرمز را هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۲۵ هزار تن آن به مشاغل خرد اختصاص دارد. مدنی با اشاره به معضل کولبری در کشور بیان کرد: کولبران به ناچار به این کار می‌پردازند و میزان قاچاق از این طریق نزدیک به یک درصد کل قاچاق کشور است. هیچ‌کس قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور را ندارد و کولبران حاضر هستند با حداقل درآمد، این کار را کنار بگذارند و در کنار خانواده‌هایشان باشند. وی از استقبال کولبران از اشتغالزایی بنیاد برکت خبر داد و افزود: در قالب طرح کاک برکت ایجاد فرصت‌های شغلی برای کولبران سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی آغاز شده است. در همین راستا، تسهیل‌گران بنیاد برکت در حال شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مناطق هستند و در عین حال، در این حوزه هم از ایده‌های جدید و مبتکرانه استقبال می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار