کد خبر: 1017755
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
استقلال – تراکتورسازی، فینال جام حذفی در ورزشگاه امام رضا (ع)
دو مدعی لیگ برتری برای قهرمانی در جام حذفی و گرفتن سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا جدالی تن به تن را برگزار می‌کنند. فینال جام حذفی فصل ۹۸-۹۷ یادواره آزادسازی خرمشهر امروز (۱۸:۱۵) در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بین دو تیم استقلال و تراکتورسازی برگزار می‌شود و تیم برنده جواز صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان قاره کهن را به دست می‌آورد و بازنده نیز برای آسیایی شدن باید راهی پلی‌آف شود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: آبی‌های تهران و قرمز‌های تبریز برای تصاحب جام نقشه کشیده‌اند و رسیدن به این هدف تأثیر زیادی در آینده سرمربیان هر دو تیم دارد. استقلال تاکنون هفت بار جام حذفی را فتح کرده و از این حیث رکورددار فوتبال ایران محسوب می‌شود و تراکتورسازان هم فقط یک‌بار در سال ۹۳ روی سکوی قهرمانی رفته‌اند. سهرابی، مدیرعامل تراکتورسازی دیروز مدعی شد برخی می‌خواهند جام را به استقلال تقدیم کنند!

اصلی‌ترین چالش این روز‌های استقلال حواشی متعددی است که مسبب آن مدیرعامل و سرمربی هستند. مذاکره با استراماچونی اگرچه به گفته سعادتمند تنها پیرامون شکایت او از آبی‌ها انجام شده، اما فرهاد مجیدی مدعی است که مذاکراتی هم در خصوص بازگشت مربی ایتالیایی به تهران صورت گرفته است. این مسئله همچون جرقه‌ای آتش اختلافات دو طرف را شعله‌ور کرده تا جایی که سرمربی استقلال رسماً اعلام کرده که فینال جام حذفی آخرین حضور او روی نیمکت آبی‌ها خواهد بود. اگرچه مجیدی حاضر شده در آخرین دیدار فصل به همراه استقلال به مشهد برود، اما حواشی به وجود آمده در آستانه فینال تیم را تحت تأثیر قرار داده است. فرهاد فصل را با دستیاری استرا شروع کرد و حالا امیدوار است آن را با کسب یک جام به پایان برساند. سرمربی استقلال در آخرین تمرین تیمش قبل از عزیمت به مشهد از شاگردانش خواست برای شادی دل هواداران قهرمان جام حذفی شوند.

آبی‌ها فصل سختی را پشت سر گذاشته‌اند؛ جدا از بحث کرونا که همه تیم‌ها را با مشکل مواجه کرد، استقلال یک‌بار تغییر سرمربی داد و در نهایت هم در کورس قهرمانی به گرد پای پرسپولیس نرسید. نایب‌قهرمانی لیگ برتر در شرایطی از آن تیم مجیدی شد که ۱۴ امتیاز با رقیب سنتی فاصله داشتند. منتها جام حذفی کورسوی امیدی بود برای استقلال تا هم جام بگیرد و هم سهمیه مستقیم آسیا را. البته شاگردان مجیدی برای رسیدن به فینال مسیر سختی را پشت سر گذاشته‌اند؛ آن‌ها بعد از غلبه بر گل ریحان و فجرسپاسی، سپاهان را با دو گل شکست دادند و پیروزی در دربی با ضربات پنالتی آبی‌ها را به فینال جام حذفی رساند. تراکتورسازی آخرین حریف سرسخت استقلال است. گلزنان این تیم از جمله دیاباته و قایدی آماده هستند و از این بابت خیال سرمربی تا حدودی راحت است، به ویژه قایدی که با عملکرد درخشانش در دربی و گلزنی به پرسپولیس حسابی روحیه گرفته است. سیاوش یزدانی آسیب‌دیده تنها غایب این تیم در این بازی است.

پرشور‌ها هم برای این بازی دغدغه‌های خود را دارند. تراکتورسازی به‌رغم ریخت و پاش‌های زیاد باز هم نتوانست رؤیای قهرمانی در لیگ برتر را محقق کند. کسب عنوان چهارمی حتی سهمیه لیگ قهرمانان را نیز برای آن‌ها در پی نداشت. با این حال با رسیدن به دیدار نهایی جام حذفی و صعود استقلال حداقل حضورشان در پلی‌آف لیگ قهرمانان قطعی شده و تراکتورسازان اگر نخواهند با فولاد (تیم سوم لیگ) برای رسیدن به آسیا مبارزه کنند، امروز محکوم به پیروزی مقابل استقلال هستند. تراکتوری‌ها تنها یک‌بار تجربه قهرمانی در جام حذفی را دارند. منتها این تیم امسال در دو بازی رفت و برگشت خود برابر آبی‌ها در لیگ برتر یک شکست ۴ بر ۲ و یک تساوی بدون گل کسب کرده است. تبریزی‌ها امیدوارند طلسم این ناکامی در فینال جام حذفی شکسته شود. البته آن‌ها برای صعود به فینال نسبت به استقلال کار راحت‌تری داشتند؛ پاس همدان، نود ارومیه، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی بودند که مغلوب تراکتورسازی شدند.

سرمربی تراکتور نیز همانند مجیدی فصلی عجیب را پشت سر گذاشته است. قرمز‌ها همانند سال‌های گذشته اول از همه به مربی خارجی اعتماد کردند (دنیزلی) و بعد از ناکامی او، احد شیخ‌لاری سکاندار شد و در نهایت مالک ثروتمند به ساکت الهامی اعتماد کرد. الهامی در این مدت عملکرد قابل قبولی داشته و قهرمانی در جام حذفی پایان خوشی را برای او رقم می‌زند، اما نبود چند بازیکن دست سرمربی را برای رویارویی با حریف تهرانی بسته است. رشید مظاهری، سنگربان اول تیم به خاطر حواشی ایجاد شده در خصوص جدایی‌اش از تراکتورسازی جایی در ترکیب ندارد. رضا شکاری مصدوم شده و رضا اسدی هم به دلیل محرومیت اجازه حضور در زمین را ندارد و اخباری به جای او در ترکیب قرار می‌گیرد. حفظ انسجام خط دفاعی و میانی و همچنین کنترل مهاجمان استقلال اصلی‌ترین دغدغه الهامی به شمار می‌روند و بازیکنان باتجربه‌ای، چون دژاگه، حاج‌صفی و شجاعی مسئولیت سنگینی به دوش دارند. گفته می‌شود هر سه بازیکن در فصل بعد پیراهن تیم دیگری را به تن خواهند کرد. سرمربی تراکتورسازی با اشاره به این دغدغه‌ها گفت: «هر دو تیم در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و من امیدوارم که هم بازی خوبی انجام دهیم و هم اینکه سرافراز از بازی فینال به تبریز برگردیم و دل هواداران تراکتور را شاد کنیم. قطعاً جای رضا اسدی و رشید مظاهری در تیم خالی است و هر دو این بازیکنان زحمات زیادی برای تیم تراکتور کشیده‌اند. مطمئن باشید غیبت هیچ بازیکنی در روند بازی تراکتور خللی ایجاد نخواهد کرد. تراکتور وابسته به شخص نیست و کار خود را بهتر از همیشه ادامه می‌دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار