کد خبر: 1017698
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیشتر امید دولت به حل مسائل بین‌الملل در راستای اعتمادسازی نسبت به دشمنان بوده و کماکان نیز انتظار دارد با اعتماد سازی بتواند دشمنان را از زیاده‌خواهی منصرف کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون منوط نکردن مسائل اقتصادی کشور به تحولات خارجی و انتخابات یک کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت در سال آخر فعالیت خود قرار دارد و معمولاً دولت‌ها در پایان دوره فعالیت خود دچار یک رخوت و سستی می‌شوند، مقام معظم رهبری با تجربه دولت‌های گذشته از یک سو و وابستگی و دلبستگی دولت فعلی به حل مشکلات توسط دشمنان از سوی دیگر دقیقاً بر نکته مهمی دست گذاشتند و آن نکته، قطع امید از بیگانگان و برنامه‌ریزی برای آینده کشور بدون توجه به تحریم‌ها و بدون دل بستن به رفع آن‌ها بود.

وی عنوان کرد: دولت ما نشان داد که بیشتر امیدش به حل مسائل در عرصه بین‌الملل در راستای اعتماد سازی نسبت به دشمنان درجه یک کشور بوده است و هر از چند گاهی هم در این زمینه ما شاهد اقداماتی از طرف دولت و عقب نشینی‌هایی در قبال زیاده‌خواهی دشمنان بوده‌ایم، اما متاسفانه نتیجه‌ای به دست نیامده و مع الاسف دولتمردان باز همان رویه را دنبال کردند و دنبال می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در آخرین فقره هم مشاهده کردیم که آقای صالحی دسترسی به برخی از مراکز حساس دیگر نظام را نیز به دشمنان دادند، این نشان می‌دهد که دولت کماکان انتظار دارد با اعتماد سازی بتواند دشمنان را از زیاده خواهی منصرف کند.

حاجی ابوالقاسم تصریح کرد: توصیه ما به دولتمردان این است که اولاً بدانند دشمن ما دشمنی نیست که با کوتاه آمدن دست از مطالبات خود بردارد و ثانیاً همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با فرض وجود همه تحریم‌ها در آینده و با فرض بقای وضعیت کنونی، در صورتی که فشار‌ها کاسته شود وضعیت بهتری خواهیم داشت و اگر هم فشار‌ها برداشته نشود به دلیل اینکه برنامه ریزی بر اساس شرایط کنونی بوده است با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اساساً دشمنان ما در رویکرد‌های خود تفاوتی میان دموکرات و جمهوری خواه قائل نیستند و هر دو در اصول که تقابل با جبهه مقاومت است اشتراک نظر دارند. ابن تصور که با روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور دیگر در آمریکا شرایط کشور ما بهتر خواهد شد، تصوری است که هم بار‌ها در گذشته بطلانش به اثبات رسیده است و هم بیانگر روحیه تکیه و اعتماد به غرب است و اساساً کسی که از دشمن قطع امید کند، برنامه‌ریزی‌ها را موکول به انتخاب یک رئیس‌جمهور یا رئیس‌جمهور دیگر نخواهد کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار