کد خبر: 1017680
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
خط فقر خانوار ۴ نفره ۹ میلیون تومان است
نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهدمقدس گفت: براساس بسیاری از برآوردها در حال حاضر بخش زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

رحمت‌الله پورموسی اظهار داشت: جامعه کارگری به ویژه کارگران بازنشسته با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به مسئله مسکن، معیشت و بیمه‌های مکمل درمان اشاره کرد.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کارگری مشهدمقدس خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که از مدت‌ها قبل پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته، بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است.

پورموسی افزود: سوال اصلی ما این است که مگر بازنشستگان تامین اجتماعی سبد خرید متفاوتی با بازنشستگان کشوری دارند؟ آنها نیز در همین جامعه زندگی می‌کنند و قیمت‌های فعلی برای آنها نیز ملموس و سنگین است اما تاثیری در افزایش حقوق آنها نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس بسیاری از برآوردها در حال حاضر بخش زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق زیر 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند و تنها بازنشستگانی که 30 سال و یا بیشتر خدمت را تمام کرده‌اند حقوقی بیش از این دارند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهدمقدس تاکید کرد: براساس برآوردها یک خانوار چهارنفره در حال حاضر باید ماهانه 9 میلیون تومان دریافتی داشته باشد در غیر این صورت زیر خط فقر است و با این وضعیت شما زندگی بسیاری از این بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگری را تصور کنید.

پورموسی تصریح کرد: بخش زیادی از این بازنشستگان مشکلاتی در زمینه بیمه‌های مکمل درمان و همچنین مسکن دارند و بخش زیادی از حقوق آنها توسط بخش مسکن بلعیده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار