کد خبر: 1017669
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
معاون نظارت بردرآمد و امور مشترکان آبفای استان تهران گفت: از این پس ۷۰ درصد تعرفه آب‌های خانگی به فاضلاب تخصیص می‌یابد.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: نحوه محاسبه فاضلاب بها مشترکان مشخص شدسید رسول باقری معاون نظارت بردرآمد و امور مشترکان آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تساعدی حساب شدن تعرفه فاضلاب برخی از مشترکان گفت: با توجه به ابلاغیه‌هایی که در خصوص تعرفه فاضلاب خانگی منتشر شده است، از این پس ۷۰ درصد تعرفه آب‌های خانگی به فاضلاب بها تخصیص می‌یابد و بر این اساس فاضلاب بها وابسته به آب بها می‌شود.

او ادامه داد: به عنوان مثال اگر مشترکی سیفون فاضلاب داشته باشد و آب بهای این مشترک ۱۰۰ ریال باشد کارمزد فاضلاب آن ۷۰ ریال محاسبه می‌شود و در مجموع قبض آب بهای این مشترک ۱۷۰ ریال محاسبه می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در قبوض آب، هزینه دفع فاضلاب درج شده است، کارمزد دفع فاضلاب برای تمامی مشترکانی که به تأسیسات انتقال فاضلاب متصل هستند، محاسبه می‌شود که این رقم ۷۰ درصد از میزان آب‌بها است.

باقری اضافه کرد: در شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حوزه آب بها ۱۰ پله وجود دارد که نرخ آب بهای مشترکان با توجه به این پلکان رشد پیدا می‌کند. مشترک در هر پله از آب بها قرار بگیرد، ۷۰ درصد آن، بهای فاضلاب محاسبه می‌شود و بنابراین تعرفه فاضلاب مستقل نیست و مرتبط به آب بها است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بنابراین در قبوض مشترکان، هزینه دفع فاضلاب بیشتر از هزینه آب مصرفی نخواهد بود.

گفتنی است؛ در چند روز اخیر برخی از مشترکان نسبت به مبلغ اعلام شده برای فاضلاب بها خود در قبوض آب منتشر شده، معترض بودند؛ چرا که تعرفه فاضلاب به صورت پلکانی محاسبه نشده بود، این در حالی است که محاسبه تعرفه فاضلاب بر اساس اظهارنظر مسئولان آب و فاضلاب استان تهران باید به صورت پلکانی انجام شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
3
این روش محاسبه به شدت بی رحمانه است . آخه بی انصاف هفتاد درصد اونم توی این شرایط اقتصادی و این ویروس . واقعا اونهایی که این تصمیمات رو می گیرن آیا واقعا فکر مردم و مشکلاتشون هستن یا . به نظر باید کمی انصاف و معرفت به خرج میدادن که بویی از معرفت نبردن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
2
اول پول زیادی برای لوله کشی فاضلاب گرفتید. که اجباری هم هست. حالا فاضل آب را دریافت میکنید پول هم میگیرید و بعد هم همون آب را به خورد خودمان می دهید. این یعنی از آب کره گرفتن. آن هم با این تعرفه های بی رحمانه.
خدایی این کار درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
ناراحتی از ایران برو. اینطور زندگی کردن رو خودمون خواستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار