کد خبر: 1017644
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی؛
طرح «یک اربعین کتاب» اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور هاجر چنارانی نماینده مردم شریف نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت.

وی با تقدیر از حضور نماینده مردم نیشابور و فیروزه در این مراسم گفت :در سال جاری در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با برپایی «حسینیه کتاب» برای اولین بار در کشور ، کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاه های مردمی یک محرم متفاوت را شاهد بودند.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: تولید برنامه «محفل سلوک عاشورایی» در قالب یک برنامه ترکیبی شامل مداحی ، سخنرانی ، مقتل خوانی، اشعار آیینی و عاشورایی و معرفی کتاب با شعار« من کتابدار حسینی ام » یکی دیگر از برنامه های اداره کل کتابخانه های استان بود که از صفحات مجازی اداره کل منتشر و در حال حاضر از شبکه استانی خراسان رضوی در حال پخش است.

وی ادامه داد: طرح «یک اربعین کتاب» نیز با انتخاب 150 عنوان کتاب از 11 محرم تا اربعین با معرفی کتاب توسط کتابداران انجام خواهد شد.

وی یادآور شد این کتابها در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال در قالبهای مختلف رمان ، تاریخی ، عمومی و پژوهشی با در نظر گرفتن ذائقه های متعدد انتخاب شده است.

حجت الاسلام سبزیان در ادامه ضمن تشکر از حمایتها و همراهی های این نماینده مجلس از وی به عنوان یار کتابخانه های عمومی در خانه ملت یاد نمود و گفت : همراهی نمایندگان مجلس با کتابخانه های عمومی می تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی و اصلاح ساختار بسیار تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از اجرای برنامه های فرهنگی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی در شرایط خاص و کرونایی کشور تقدیر کرد.

هاجر چنارانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت فضای مجازی و توجه به آسیبهای فضای مجازی تاکید داشته اند و طرح های اجرایی اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای بهره مندی درست و صحیح جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان از فضای مجازی موثر بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار