کد خبر: 1017614
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه عملیات ریل‌گذاری ۱۵ کیلومتر از راه آهن بستان آباد - تبریز به اتمام رسیده است، اعلام کرد: این طرح طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال آماده بهره‌برداری است.

خیرالله خادمی در سفر به آذربایجان شرقی و غربی برای بازدید از روند اجرای زیرساخت های حمل و نقل این ۲ استان گفت:‌ راه آهن میانه- تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر  است که حدفاصل میانه تا بستان آباد در سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی طول مسیر ریلی بستان آباد- تبریز را ۴۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل این محدوده ۶۵ درصد است و تمام تلاش ما این است تا راه آهن بستان آباد- تبریز تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه روند اجرای این مسیر ریلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: زیرسازی کل تونل و گالری‌ها برای اجرای روسازی تکمیل شده و حدود ۷۰ درصد نصب سازه عرشه به اتمام رسیده است.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی در بخش زیرسازی یادآور شد: درحال حاضر کل ریل مورد نیاز از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خریداری شده و عملیات ریل گذاری ۱۵ کیلومتر از مسیر نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰ متر پل در این مسیر اظهار داشت: پل باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر یکی از بزرگترین پل‌های این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است و تاکنون عملیات اجرایی در ۵ دهانه به روش پیش رانی تکمیل شده است.

وی همچنین از پل سعید آباد وگرمدره نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت: پل سعید آباد دارای ۵ دهانه ۵۰ متری است که ارتفاع پایه آن ۳۰ متر است و در حال حاضر نصب تیرها انجام شده است. پل گرمدره نیز به طول ۲۵۰ متر دارای ۵ دهانه ۵۰ متری است که تاکنون ۴ دهانه آن نصب شده است.

خادمی در ادامه سفر به ایستگاه خط آهن خاوران رفت و در ارتباط با این ایستگاه اعلام کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی اسکلت ساختمان اصلی ایستگاه خاوران ۸۰ درصد تکمیل شده است.

وی طراحی نمای ایستگاه را الهام گرفته از دار قالی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران از ۸۰۰ سال پیش تاکنون در مقبره الشعرای شهر تبریز به خاک سپرده شده‌اند، ورودی ایستگاه نیز با ایده کتاب و دیوان شعر از جنس سنگ بنا خواهد شد.

هزینه کرد ۹۵۰ میلیارد ریالی برای جاده میانه - میاندواب

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از راه اصلی میانه- میاندوآب بازدید کرد و گفت: این محور ۱۸۱ کیلومتر است که از بزرگراه میاندوآب- تبریز شروع می شود و به آزادراه زنجان- تبریز متصل می شود و پس از مسافتی به محور ترانزیتی میانه- تبریز متصل می‌شود.

وی ادامه داد: با احداث کمربندی شمال غربی میاندوآب این محور به شمال استان آذربایجان غربی و ارومیه متصل و از طریق جاده ارومیه- سرو به مرز ایران و ترکیه متصل می‌شود.

خادمی، کاهش ترافیک سنگین محور زنجان- تبریز و هشترود- مراغه- بناب و کوتاه تر شدن مسیر نسبت به محورهای مذکور ترانزیتی را از مزایای این راه برشمرد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی در ارتباط با وضعیت اجرایی این محور بیان داشت: در حال حاضر قطعات یک و پنج به طول ۷۵ کیلومتر تکمیل و زیر عبور قرار دارد و قطعات دو، سه و چهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصد در حال اجرا است. هفت کیلومتر از مسیر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی اعتبار هزینه شده در این محور را تا امروز ۹۵۰ میلیارد ریال دانست و گفت:  هزینه احداث این محور به نرخ روز بالغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

خادمی در پایان از کنارگذر شمال غربی میاندوآب بازدید کرد و اظهار داشت: این مسیر به طول۲۳ کیلومتر در چهار باند رفت و برگشت از ابتدای محور میاندوآب – مهاباد پس از رودخانه سیمینه رود آغاز و تا ۱۱ کیلومتری محور میاندوآب – تبریز تقاطع سرچم ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این کنارگذر را ۶۶ درصد اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر