کد خبر: 1017609
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
رابطه‌ای بدون چالش بر مبنای صداقت
گاهی ما باید برای حفظ رابطه، صداقت در زندگی‌مان و به دست آوردن حس خوشایند اعتماد در روابط خود و همسرمان کار‌هایی انجام دهیم. مثلاً می‌توانیم رمز موبایل‌مان را در اختیار همسر و فرزندان‌مان قرار دهیم. مگر قرار است من چه چیز شخصی را در آن داشته باشم که حتی همسرم نباید آن را ببیند؟
مطهره تنگستانی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: همه ما نیاز‌های عاطفی زندگی زناشویی را فقط محبت کردن و گفتن الفاظ زیبا و شاید هدیه گرفتن و... می‌دانیم، اما قبل از همه این‌ها یک نیاز عاطفی مهم در زندگی ما وجود دارد که گاهی آن را فراموش می‌کنیم یا اینکه شاید متوجه نباشیم که این نیاز عاطفی شالوده و اساس سایر نیاز‌ها در زندگی مشترک است و آن چیزی نیست جز صداقت.

گاهی ما باید برای حفظ رابطه، صداقت در زندگی‌مان و به دست آوردن حس خوشایند اعتماد در روابط خود و همسرمان کار‌هایی انجام دهیم. مثلاً می‌توانیم رمز موبایل‌مان را در اختیار همسر و فرزندان‌مان قرار دهیم. مگر قرار است من چه چیز شخصی را در آن داشته باشم که حتی همسرم نباید آن را ببیند؟ امروزه تکنولوژی‌های جدید هم به شکستن حس صداقت کمک کرده‌اند. آنجا که می‌بینی گوشی‌ها فقط با اثر انگشت خود فرد باز می‌شود. در چنین مواقعی بهتر است، وقتی در کنار هم نشسته‌ایم گاهی دقایقی گوشی خود را در اختیار همسرمان قرار دهیم.
این کار نه فقط برای گوشی موبایل بلکه می‌تواند در خصوص یک دفترچه خاطرات باشد. وقتی من وسایل خیلی شخصی‌ام را در اختیار همراه زندگی‌ام قرار می‌دهم، آن هم فقط برای چند دقیقه، او می‌تواند در ذهن خود این نکته را بپروراند که بین من و همسرم در زندگی هیچ چیز یواشکی وجود ندارد.

چه زیباست اگر این کار در مقابل بچه‌ها انجام بگیرد. در این صورت است که می‌توانید توقع داشته باشید بچه‌ها نیز برای چند دقیقه یا ساعتی گوشی‌شان یا سایر وسایل‌شان را در اختیار شما قرار دهند. چون این در خانواده باب می‌شود. همه ما وقتی فردی راستگو در برابرمان قرار می‌گیرد، این حس را به ما القا می‌کند که ما در برابر او فردی قابل اعتماد هستیم و ما نیز به حرف‌های او اطمینان می‌کنیم و به قول قدیمی‌ها قسم حضرت عباس می‌خوریم روی حرف‌هایش، اما با دروغ تمام پایه‌های این روابط یعنی از اعتماد گرفته تا سایر موارد ریخته می‌شود.

شاید بعضی‌ها فقط به قول خودشان یک بار به همسرشان دروغ بگویند و فقط همین یک بار باشد، اما به واسطه همین یک بار ستون محکمی از خانه فرو ریخته و با یک زلزله کم ریشتری! همه خانه فرو خواهد ریخت. با یک اتفاق کوچک باید منتظر برداشت‌های اشتباه بزرگی باشیم. حواس‌مان را باید خوب جمع کنیم. یکی از مخرب‌ترین چیز‌هایی که باعث می‌شود صمیمیت بین زوجین، عشق و محبت و شور زندگی از بین برود بازگو نکردن حقیقت است.

مگر چه اشکالی دارد اگر همسر ما پرسید کجا بودی که این وقت شب به منزل آمدی؟ جواب حقیقی قانع‌کننده‌ای داشته باشیم. نه یک پاسخ سر به هوا. امام علی (ع) می‌فرمایند: «هیچ گاه خودمان را در مظان اتهام دیگران قرار ندهیم.»

همیشه سعی کنیم خودمان را به جای طرف مقابل بگذاریم. وقتی همسرمان از ما سؤالی می‌پرسد، ببینیم دوست داریم خودمان چه جوابی بشنویم؟ واقعاً با این پاسخ من همسرم راضی و خوشحال خواهد شد یا ناراحت و شکاک؟ همین طفره رفتن از پاسخ‌هاست که ریشه صداقت را خشکانده و فضای شک و سوء‌ظن در زندگی زوجین به وجود می‌آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار