کد خبر: 1017561
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
 مدیر کل استاندارداستان مرکزی خبر داد
 مدیر کل استاندارداستان مرکزی از آغاز فرآیند پلمپ گذاری و آزمون دوره ای وسایل توزین سبک در واحد های صنفی با همکاری اتاق های اصناف در سطح استان خبر داد.

 مدیر کل استاندارداز آغاز فرآیند پلمپ گذاری و آزمون دوره ای وسایل توزین سبک در واحد های صنفی با همکاری اتاق های اصناف در سطح استان خبر داد.

مهناز جعفریان مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت : این آزمون بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است هر شخص حقیقی و حقوقی که به نحوی به امور تولید ، تجارت و ارایه خدمات و داد و ستد اشتغال دارد ، چنانچه دارای اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش تقلبی یا امور غیر قانونی باشد و یا با اوزان و مقیاس های تقلبی و غیر قانونی ، داد و ستد کند بر اساس قانون مجارت خواهد شد.
وی هدف از آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک را اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین عنوان کرد و گفت : ضروری است تمامی مالکان و توزیع کنندگان وسایل توزین سبک و باسکول های مورد استفاده در داد و ستد عمومی با بازرسان این اداره کل همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند و یا در اسرع وقت به اداره کل استاندارد استان مرکزی که متولی این امر در استان می باشد مراجعه نمایند.
مدیر کل استاندارد مرکزی از همکاری و تعامل بسیار خوب رییس اتاق اصناف استان و اتحادیه های صنفی با کارشناسان اداره کل استاندارد و بازرسان در این خصوص قدردانی کرد و به شهروندان توصیه کرد؛ در هنگام خرید به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین ، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کنند و در صورت مشاهده ترازوهای فاقد برچسب صحت عملکرد موارد را از طریق سامانه تلفنی 1517 (سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد مرکزی ) به این اداره کل اطلاع دهند.
جعفریان در پایان خاطر نشان کرد وسایل توزین و سنجشی که نتایج آزمون آن‌ها مردود گزارش شود، باید طی مدت مقرر تعیین شده توسط تعمیرکار مجاز ، تعمیر و رفع عیب شوند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که مورد قبول واقع شدند، به چرخه داد و ستد بازگردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار