کد خبر: 1017542
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر حدود ۲۸ میلیون نفر از جمعیت شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدرضا میرزایی مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت در خصوص آخرین وضعیت بیمه‌شدگان روستایی تحت پوشش ین سازمان توضیح داد: در حال حاضر حدود ۲۸ میلیون نفر از جمعیت شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند و درصد کمی از این افراد نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و به طور کلی می‌توان گفت خدمات بیمه سلامت برای روستائیان کامل است.

وی افزود: ما در روستا‌ها حدود ۴۱۱۲ مرکز ارائه خدمات سلامت داریم که ۷ هزار پزشک عمومی و ۲ هزار دندانپزشک در این مراکز خدمات ارائه می‌کنند و پزشکان خانواده ما سالانه ۶۰ میلیون ویزیت را انجام می‌دهند همچنین ماما‌های فعال در این مراکز سالانه ۱۵ میلیون خدمت را ارائه می‌دهند و دندانپزشکان ما نیز به طور سالانه ۵ میلیون ویزیت دندانپزشکی دارند.

میرزایی با بیان اینکه ارائه خدمات سطح یک در روستا‌ها پوشش کامل دارد، گفت: این مراکز خدمات سلامت از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر به روستائیان خدمت ارائه می‌دهند و در ایام تعطیل نیز مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز معین و بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه سلامت خدمات دریافت کنند.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: تمام دارو‌ها و خدمات آزمایشگاهی در همین مراکز انجام می‌شود و هزینه ویزیت پزشکان خانواده برای روستائیان تنها ۵۰۰ تومان است و اگر این افراد نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند به بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی طرف قرارداد ما ارجاع داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پزشک خانواده بر اساس نظام ارجاع بیمار را به سطوح بالاتر ارجاع می‌دهد و خوشبختانه ما به ازای هر جمعیت ۴۵۰۰ نفر روستایی یک پزشک خانواده داریم.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران به طور کامل اجرایی شده است، اما زیرساخت‌های آن برای اجرا در سایر شهر‌ها به طور کامل هنوز فراهم نیست.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: پزشکان خانواده ما مدیر مراکز جامع سلامت روستایی هستند که این مراکز خدمات سرپایی و واکسیناسیون را ارائه می‌دهند و پزشک خانواده ملزم است به خانه‌های بهداشتی که پزشک عمومی ندارد مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۲۱ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور ما بیمه رایگان هستند و تعدادی نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها قرار دارند. لازم به ذکر است در صورتی که بیماران روستایی نیاز به خدمات اورژانسی داشته باشند با پرداخت تنها فرانشیز درمان که مبلغی حدود ۵ الی ۱۰ درصد است می‌توانند خدمات اورژانس بیمارستانی را دریافت کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار