کد خبر: 1017494
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
رئیس‌جمهور آمریکا به یک توهم توطئه جدید برای توجیه آمار بالای مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا روی آورده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به یک توهم توطئه جدید برای توجیه آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا روی آورده است.

ترامپ اواخر ماه مارس سیاست دولتش در زمینه مبارزه با کرونا را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و گفته بود که میزان مرگ و میر‌ها بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود.

ترامپ گفت: «بنابراین، ما می‌توانیم این رقم را پایین نگاه داریم، یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر... بنابراین، رقم تلفات بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود و ما روی هم رفته عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم».

حالا با استاندارد‌های خود ترامپ هم پاسخ دولت او به ویروس فاصله زیادی با «عملکرد بسیار خوب» دارد، زیرا تلفات ناشی از کرونا اکنون ۱۸۰ هزار نفر است و با توجه به مرگ روزانه ۹۰۰ نفر قبل از فرا رسیدن انتخابات از مرز ۲۰۰ هزار نفر هم عبور خواهد کرد.

واشنگتن‌پست نوشته اگر بتوان واکنش ترامپ در روز شنبه را ملاک گرفت، او قرار است از این به بعد صحت آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را زیر سئوال ببرد. این روزنامه نوشت: «جدیدترین توهم توطئه‌ای که او در توئیتر بازنشر کرد، جدیدترین تلاش فریبکارانه از سوی او برای به شک انداختن مردم درباره میزان مرگبار بودن کووید-۱۹ است.»

ترامپ روز شنبه در توئیتر پیام فردی را بازنشر کرد که مدعی شده بود از میان ۱۵۳،۵۰۴ فردی که ویروس کرونا عامل مرگ آن‌ها اعلام شده تنها دلیل مرگ ۶ درصد این بوده و در واقع، رقم واقعی مرگ ناشی از این ویروس ۹،۲۱۰ نفر است. فردی که این پیام را منتشر کرده ادعا کرده ۹۴ درصد دیگر، به ۲ یا ۳ بیماری جدی دیگر مبتلا بوده‌اند و عده کثیری از آن‌ها بیش از حد مسن بوده‌اند.

واشنگتن‌پست نوشته مشکل بزرگی که در پیام بازنشر شده توسط ترامپ وجود دارد این است که در همه جای دنیا چنانچه فرد به بیماری‌های زمینه‌ای دیگری مبتلا باشد و بر اثر کووید-۱۹ جانش را از دست بدهد جزو آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری به حساب آورده می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار