کد خبر: 1017453
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
در وبینار « دانش مالی و نهایی کردن بازار سرمایه در جامعه» عنوان شد:
مجتبی کاروان با اشاره به نوسانات و وضعیت ناپایدار حاکم بر بورس گفت: این شرایط اقتصاد کشور را آسیب پذیر و مردم را از بورس دلسرد می کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان در وبینار این کمیسیون با موضوع "دانش مالی و نهایی کردن بازار سرمایه در جامعه" افزود: برخی در این شرایط ناپایدار به دنبال آن هستند که  بورس را ناکارآمد جلوه دهند و آنان را از این بازار دلسرد کنند؛ از این رو ما معتقدیم بازار بورس باید به ثبات خود بازگردد تا مردم اعتماد کرده و در آن سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: برخی اظهارنظرهای ضد و نقیض مسئولان که در بازار بورس نیز تاثیر گذاشته است، مردم را به این بازار بی اعتماد می کند.

کاروان با بیان اینکه مدیران بورس طی چند سال گذشته بحث آموزش را رها کرده اند، گفت: نوسانات امروز بازار بورس ناشی از تصمیمات خلق الساعه در دولت است.

وی همچنین پیشنهاد ارایه طرحی درخصوص عرضه سهام به صورت نقد و اقساط به وزارت اقتصاد و دارایی را مطرح نمود.

واقعیت و ذات بورس، نوسان است

حاج محمد معتضدی، مسئول کمیته بورس و سرمایه گذاری ذیل کمیسیون نیز گفت: اینکه با یکی دو هفته نوسان و ناپایداری بورس، نگران بیرون آوردن سرمایه ها از این بازار باشیم درست نیست؛ بلکه این فرصتی برای سرمایه گذاری دوباره در این بازار است.

وی تصریح کرد: نقدشوندگی پول در این شرایط نگران کننده بوده و حتی شاهد هستیم سیاست دولت در قبال بورس در این شرایط تغییر نکرده است.

معتضدی افزود: خرید و فروش های آنی مردم نیز از این بازار طبیعی است و در این شرایط خروج نقدینگی از بازار محسوب نمی شود و حتی لازم است  تشویق مردم به سرمایه گذاری در بورس نیز حفظ شود.

اکنون یک انقلاب در بازار سرمایه اتفاق افتاده است و باید آن را به خوبی مدیریت کنیم

علیرضا عسگری مارانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه نیز گفت: شرایط بازار بورس استثنایی است؛ زیرا بالاترین مقامات کشور در این خصوص تصمیم گرفته اند و اینک نیز این دارایی هشت هزار هزار میلیارد تومان است و باید قبول کنیم که این دارایی چه مستقیم و غیرمستقیم از مردم بوده و هر افت و خیز بازار، در این دارایی تاثیرگذار است؛ پس در این شرایط باید کاری کنیم که مردم قدر دارایی خود را بدانند، از آن مراقبت کنند و با آن رشد و توسعه اقتصادی کشور را رقم بزنند.

وی تاکید کرد: تمام هم و غم ما باید این باشد که به دانش مالی تمام کسانی که سهام ریز و درشت خریداری نموده اند، از طریق آموزش در اتاق های بازرگانی و آموزش و پرورش و حتی مساجد افزوده شود چون در اینصورت واکنش ها در بازار با دانش همراه خواهد شد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی یک انقلاب در بازار سرمایه اتفاق افتاده و باید بتوانیم آن را به خوبی مدیریت کنیم .

وی با تاکید بر بازنگری قوانین و دستورالعمل ها متناسب با انقلاب سرمایه گذاری، گفت: در شرایطی که مردم به دنبال سرمایه گذاری در تولید و صنعت هستند؛ وجود شفافیت و قیمت های عادلانه ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر