کد خبر: 1017421
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
دومین کارخانه تولید‌کننده انسولین قلمی که نمایندگی تولید انسولین یک کارخانه اروپایی است، روز گذشته افتتاح شد. در این مراسم وزیر بهداشت گفت: سیاست دارویی وزارت بهداشت تشویق سرمایه‌گذاری خارجی به جای واردات است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح کارخانه انسولین گفت: این پروژه مشترک ایرانی خارجی، به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم نظام دارویی کشور در بعد از انقلاب به شمار می‌رود. وی با تأکید بر تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران افزود: سیاست ما این است که به جای واردات دارو، سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را حمایت کنیم. وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در کشور گفت: سالانه ۳۱۳ هزار مرگ ناشی از بیماری‌های غیر‌واگیر در کشور اتفاق می‌افتد و قصد داریم در مسیر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر گام برداریم.

وی افزود: البته این گونه نیست که به فکر مشکلات دارویی بیماری‌های غیر واگیر نباشیم. پروژه مشترک در زمینه تولید قلم انسولین، یکی از برنامه‌های موفق کشور در نظام دارویی است. وزیر بهداشت با اشاره به گسترش بیماری دیابت در دنیا و ایران، بر ضرورت کنترل این بیماری با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های نوین دارویی تأکید کرد و افزود: با انجام پروژه‌های مشترک دارویی می‌توانیم کار‌های بزرگ در صنعت دارو انجام دهیم. گفتنی است، اولین کارخانه شرکت نوونوردیسک پارس در غرب آسیا و مدیترانه شرقی و هشتمین کارخانه در دنیا، روز گذشته به صورت آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد. این مراسم میان وزارت بهداشت و شرکت نوونوردیسک پارس برگزار شد. این شرکت دومین کارخانه تولید انسولین قلمی است که در ایران به بهره‌برداری می‌رسد و به گفته دکتر کیانوش جهانپور - سخنگوی سازمان غذا و دارو، در گام‌های نخست خود می‌تواند بیش از ۳۰ درصد انسولین قلمی مورد نیاز در ایران را برطرف کند و با توسعه خطوط تولید آن تأمین انواع انسولین قلمی مورد نیاز کشور‌های منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را در دستور کار خود قرار دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار