کد خبر: 1017361
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با اشاره به اختصاص یک‌سوم از ظرفیت تخت‌های بیمارستان بقیه‌الله (عج) به بیماران کرونا، گفت: پلاسمادرمانی حداقل ۵۰ درصد در درمان بیماران کرونایی موثر بوده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر حسین خطیبی با بیان این‌که پلاسمادرمانی یکی از عوامل موثر بر بهبود حال مبتلایان کروناست، گفت: پلاسمادرمانی حداقل ۵۰ درصد در درمان بیماران کرونایی موثر بوده است؛ البته این روش در همه مراحل بیماری استفاده نمی‌شود بلکه در بیماران مبتلا به کرونا که بدحال و بستری هستند یکی از الگو‌های درمانی پلاسمادرمانی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلاسمادرمانی از دارودرمانی در بیماران مبتلا به کرونا موثرتر است یا خیر، تصریح کرد: هنوز دارویی برای کرونا نداریم که صددرصد موثر باشد و همه این روش‌ها و دارو‌ها کمکی هستند، اما پلاسمادرمانی موثرتر از بقیه درمان‌هاست.

خطیبی افزود: با تماس‌هایی که با افراد بهبودیافته گرفته می‌شود استقبال خوبی از اهدای پلاسما می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) در پاسخ به این سوال که آیا دارو‌های موجود در پروتکل به میزان کافی در بیمارستان توزیع می‌شوند، تصریح کرد: وزارت بهداشت این دارو‌ها را توزیع می‌کند البته این تعداد، در حد نیاز همه بیماران نیست، مقادیری از دارو‌ها نیز تهیه شده‌اند و تمام تلاش‌ها انجام می‌شود تا با مشکل جدی مواجه نشویم. روش‌هایی مانند پلاسمادرمانی نیز در کنار این دارو‌ها استفاده می‌شود تا روند بهبودی بیماران تسهیل شود.

خطیبی با بیان این‌که یک‌سوم تخت‌های بیمارستان بقیه‌الله را به کرونا اختصاص داده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر شیوع بیماری کرونا به‌طور جدی افزایش یابد تلاش می‌شود که تخت‌های بیشتری به این بیماران اختصاص داده شود. ما در دو محور یعنی مجموعه نظامی و کشوری همکاری می‌کنیم و بر حسب تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خدمات خود را ارائه می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تدابیر اندیشیده شده برای همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در پاییز و احتمال افزایش نیاز به تخت‌های بیمارستانی بیان کرد: در زمان حاضر در حال تلاش هستیم که ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو و بستری را افزایش بدهیم و بتوانیم در کنار بیمارستان مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ تخت را اضافه کنیم که اگر نیازی بود، در کنار بیمارستان نیز این تخت‌ها آماده باشند؛ همچنین در صورت نیاز به تخت بیمارستانی می‌توان ظرفیت سایر بخش‌ها را نیز به کرونا اختصاص داد که البته امیدواریم نیاز به چنین اقدامی نداشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) خاطرنشان کرد: کرونا ممکن است به این زودی تمام نشود و علاوه بر طرفیت تخت‌ها باید به فکر کادر درمان نیز باشیم. در بیمارستان بقیه‌الله (عج) در دوره‌ای که کاهش بیماری را شاهد بودیم، کادر درمان ریکاوری شدند؛ همچنین تعدادی از همکاران که به بیماری کرونا مبتلا شده و از کار فاصله گرفته بودند بازتوانی و به بخش‌ها بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل نیز صورت گرفته است، ولی خستگی ناشی از کرونا برای تمام جامعه پزشکی در سراسر کشور پدید آمده است و اگر مردم موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند این خستگی کاهش می‌یابد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار