کد خبر: 1017237
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰
وزیر دفاع امریکا در توجیه ضرورت نوسازی نیروی هسته‌ای این کشور ادعای چین برای دو برابر کردن زرادخانه هسته‌ای‌اش را مطرح کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا شنبه شب در توئیترش نوشت: در حالی که چین برای دست‌کم دو برابر کردن حجم زرادخانه هسته‌ای خود اقدام می‌کند، نوسازی نیروی هسته‌ای ما (امریکا) و حفظ آمادگی برای آزاد و باز نگهداشتن اقیانوس هند-آرام ضروری است.

این اظهارات رئیس پنتاگون در حالی مطرح می‌شود که امریکا از یکی از مهم‌ترین پیمان‌های کنترل سلاح‌های هسته‌ای خارج شده و در حال مذاکره با روسیه برای تمدید پیمان «نیواستارت» است که در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

امریکا خواستار ورود چین به این مذاکرات است، اما فو سونگ، مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین پیش‌تر گفته است در صورتی که امریکا زرادخانه هسته‌ای خود را به سطح چین کاهش دهد، این کشور مایل به شرکت در مذاکرات سه‌جانبه با روسیه و امریکا است.

روسیه و امریکا هر یک بیش از ۶ هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند، اما سهم چین تنها حدود ۳۰۰ کلاهک اتمی است.

همزمان کونو تارو، وزیر دفاع ژاپن و مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا توافق کردند با تلاش‌های چین برای آنچه تغییر وضعیت کنونی جهان با اعمال قلدری می‌نامند، مقابله کنند.

به گزارش تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن، اسپر روز یک شنبه در دیدار با کونو در جزیره گوام با بیان اینکه اتحاد میان ژاپن و امریکا از هر زمان دیگر قوی‌تر است، به افزایش فعالیت نظامی چین در دریا‌های چین شرقی و چین جنوبی اشاره کرد و مدعی شد که دنیا به دلیل تلاش‌های چین برای تغییر وضعیت کنونی با اعمال قلدری، به طور شگرفی در حال تغییر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار