کد خبر: 1017187
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
امام جمعه کرمانشاه :
امام جمعه کرمانشاه گفت: قیام امام حسین (ع) برای زنده کردن سیره و روش جدش و قرآن بود؛ حرکت اصلی سیدالشهدا (ع) برای خروج ظلم و حرکت به سوی نور است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌ها نماز جمعه این هفته در بین  نمازگزاران کرمانشاه، اظهار داشت: یزید به دنبال یک تحول بود اما امام حسین (ع) به دنبال زنده کردن سیره و روش جدش و قرآن بود؛ حرکت اصلی سیدالشهدا (ع) و اعضای خانواده ایشان برای خروج ظلم و حرکت به سوی نور است.

وی ادامه داد: هدف اصل قرآن تربیت نورانیت همه انسان‌ها است، البته انسان‌های که فطرت آن‌ها کور نشده باشد، چرا که کسانی که فطرت آن‌ها کور شده باشد نمی‌توانند تحت هدایت قرآن قرار بگیرند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان حدیثی از حضرت محمد (ص)، گفت: در بیانات حضرت رسول اکرم (ص) قرآن به مائده و سفره تشبیه شده، اما چه کسانی می‌توانند از این سفره بهره‌مند شوند کسانی که فطرتی بینا داشته باشند و به قول معروف بر سر راه فطرت خود دیوار بتنی نکشیده باشند.

وی قیام امام حسین (ع) را تجلی از آیات قرآن دانست و اضافه کرد: آیات تربیتی قرآن همیشگی و همگانی است و مربوط به همه انسان‌ها در همه اعصار و دوران‌ها می‌شود و به مرور زمان ارزش آن تغییر نمی‌کند.

علما در ادامه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به دولت در هفته دولت، گفت: یک سال از عمر دولت باقی‌مانده است این یک سال سه تا ۱۰۰ روز و یک ۶۵ روز است و در این مدت می‌توان اقدامات بسیار زیادی را انجام داد و نباید از آن غافل شد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: در این فرصت می‌توان بسیاری از کارها انجام داد و یا برخی اقدامات را ترمیم کرد و باید از آن حداکثر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر امر تولید، گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری بر امر تولید بسیار مهم است و دولتمردان باید زیرساخت‌های این امر را فراهم کرده و زمینه تبلیغ و ترویج آن فراهم شود.

علما ادامه داد: جلوگیری از واردات محصولاتی که در کشور تولید می‌شود و همچنین جلوگیری از امر قاچاق‌هایی که به صورت کلان انجام می‌شود، البته کوله‌بری و جابه جا کردن یک یخچال و یا تلویزیون مصداق این قاچاق‌ها نیست، می‌تواند قدرت اقتصادی کشور را بالا ببرد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توجه به ارزش پول ملی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری بالغ بر ۳۰ سال است بر آن تاکید دارند ارزش پول ملی است، چرا که پشتوانه پول ملی ما طلا، نفت و گاز است و چرا باید با این وجود ارزش پول ملی ما این‌قدر کاهش پیدا کند.

وی در ادامه به سالگرد وفات ایت‌الله مرعشی نجفی اشاره کرده و گفت:  این عالم عالیقدر بخش اعظمی از عمر شریف خود را صرف جمع‌آوری نسخه‌های خطی کتب دینی ادوار مختلف تاریخی کرد و با زحمات این عالم جلیل‌القدر کتابخانه ایشان یکی امروز یکی از ارزشمندترین کتابخانه‌های کشور و جهان اسلام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر