کد خبر: 1017160
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
رئیس پلیس راهور اصفهان:
سرهنگ "محمدرضا محمدی" گفت: دوچرخه وسيله نقليه‌اي غير موتوري و معمولا تك نفره است كه به آساني مي‌توان آن را تهيه و در سفرهاي كوتاه درون شهري از آن استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس پلیس راهور استان در گفت و گو باپایگاه خبری پلیس اظهار داشت: حركت دوچرخه آلودگي صوتي ايجاد نمي‌كند و براي به كار انداختن آن هم نيازي به سوخت‌هاي فسيلي نمي‌باشد و علاوه بر اين‌ها بكارگيري آن به جاي خودرو به حفظ محيط زيست نيز كمك مي‌كند و فرهنگ دوچرخه سواری باید ترویج شود .

وی افزود: دوچرخه به تعميرات وقت‌گير و گران‌قيمت نياز ندارد و از نظر اقتصادي كاملا به صرفه است، دوچرخه سواري غير از اينكه رفت و آمدهاي كوتاه شهري را آسان مي‌كند، ورزشي نشاط انگيز و سلامت بخش نيز محسوب مي‌شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: لازم است دوچرخه سواران جهت حفظ جان خود و ديگران هنگام حركت كاملا از طرف راست راه عبور و براي گذشتن از وسايل نقليه‌اي كه در كنار راه توقف كرده‌اند، نهايت احتياط را به عمل آورند.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: در صورت تعدد، دوچرخه سواران در يك رديف حركت كنند مگر آنكه معبر ويژه‌اي براي آنها اختصاص داده شده باشد، در اين صورت حق ندارند خارج از معبر ويژه عبور و مرور کنند.

وی تصریح کرد: دوچرخه سواران حق ندارند حين رانندگي بار و اشياي ديگر حمل كنند يا حركت ورزشي نمايند و يا اعمالي انجام دهند كه مستلزم برداشتن دست‌هاي آن‌ها از روي فرمان باشد.

رئیس پلیس راهور اصفهان در پایان به دوچرخه سواران توصیه کرد از كلاه ايمني مخصوص آن استفاده کنند و از والدین خواست، در صورت استفاده كودكانشان از دوچرخه، حتما آنها را با مقررات راهنمايي و رانندگي آشنا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر