کد خبر: 1017114
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع دست و پاگیر اداری ممکن خواهد بود.

علی جهانگیری  در نشست رفع موانع تولید و مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه مراغه افزود: تسهیل در روند اجرا و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی باید رویکرد اصلی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باشد.
وی ادامه داد: برای این منظور، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز باید در جهت تسهیل در ارایه وام ها به واحدهای تولیدی و صنعتی اهتمام و عزم جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: حمایت از طرح های تولیدی، صنعتی و گردشگری در دستور کار دولت و دستگاه های اجرایی در آذربایجان شرقی و به ویژه مراغه است.
جهانگیری افزود: بخش خصوصی نیز در راستای نیل به اهداف تولید و اشتغال، فعالیت های مشروع تولیدی و اقتصادی داشته و از تجارت با تسهیلات ارایه شده پرهیز کنند.
معاون استاندار و فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: ادارات و مدیران شهرستانی موظف به حمایت از تولید و سرمایه گذاری و اشتغال هستند و در این مسیر باید گام بردارند.
سیدعلی موسوی حسینی افزود: مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه مراغه نیز با هدف حمایت از سرمایه گذاری و تولید در این شهرستان از سال ۹۷ فعال است.
وی ادامه داد: در این راستا ۵۷ جلسه اصلی و ۱۷ جلسه فرعی برای تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در این مرکز انجام شده است.
وی اضافه کرد: حاصل این جلسات و نشست ها با خبرگان و نخبگان این شهرستان، بررسی ۱۰۰ طرح تولیدی بوده که از این تعداد، موانع ۶۰ طرح مرتفع و ۱۷ طرح تولیدی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.
موسوی حسینی گفت: همچنین با تلاش های انجام شده تاکنون نیز ۱۵ واحد راکد تولیدی نیز به چرخه تولید و اشتغال باز گشته و فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کرده اند.
وی افزود: همچنین در حال حاضر طرح های بزرگ اشتغال آفرین و تولیدی از جمله طرح گاوداری یک هزار راسه، کشت و صنعت ظفر، کارخانه تبلت سازی و چندین طرح در زمینه های گردشگری، صنعتی و تولیدی در این شهرستان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر