کد خبر: 1017074
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کارخانه‌های تولید پلاسما و انسولین افتتاح خواهد شد، گفت: امروز صنعت داروسازی ما این توانایی را دارد که هر نوع داروی جدید در دنیا را ظرف مدت دو سال در کشور تولید کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری آنلاین اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته داروسازان در کنار پزشکان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا انجام دادند و هر دارویی که به عنوان کمک درمان بیماری کرونا معرفی می‌شد در کشور ما در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تولید داخل آن در کشور شروع می‌شد. شانه‌ساز افزود: سال‌های گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور ما ثبت شده‌است که در حوزه دارو و داروسازی فعال هستند و ما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که داروی جدیدی که در دنیا وارد می‌شود و در نسخه همکاران پزشک ما به عنوان درمان بیماران نیاز به تجویز است، داروسازی ما می‌تواند ظرف دو سال آن را در کشور تولید کند و حتی می‌توانیم مواد اولیه آن را تولید کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: امروز حدود ۲۵ دانشکده داروسازی در کشور داریم و محققان ما نقش مهمی در انتشار مقالات در نشریات معتبر علمی دارند و به همین دلیل است که ما توانسته‌ایم رتبه علمی خودمان را در سطح دنیا ارتقا دهیم. رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ۶۵ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود و در حوزه دارو‌های گیاهی نیز بیش از هزار قلم در کشور ما تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هفته آینده دو کارخانه دارویی جدید که یکی تولید‌کننده قلم انسولین و دیگری تولید‌کننده فرآورده‌های پلاسمایی است برای نخستین‌بار در کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود. شانه‌ساز درباره زمان توزیع و قیمت واکسن آنفلوآنزا در کشور گفت: سال گذشته میزان واردات واکسن آنفلوآنزا کمتر از ۲ میلیون دوز بود که امسال به ۱۱ تا ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهیم داد. همچنین سال گذشته برای بیماران خاص ۲۵۰ دوز واکسن وارد کردیم و امسال ۲۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد می‌کنیم، این افراد معمولاً مبلغی را پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ ثبت‌نامی برای واکسن آنفلوآنزا نیاز نیست و افراد با توصیه پزشک واکسن استفاده خواهند کرد، افزود: امسال حتماً با مشکل کمتری در زمینه ویروس آنفلوآنزا مواجه خواهیم بود، زیرا مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند. ۱۰ برابر سال قبل برای بیماران خاص و شش برابر برای مردم عادی واکسن آنفلوآنزا وارد خواهیم کرد. واکسن‌ها از منابع معتبر و متعدد تأمین می‌شوند که عمدتاً توسط کارشناسان بازدید صورت گرفته و دقت نظر درباره کیفیت آن‌ها انجام شده‌است. وی افزود: میزان واردات واکسن آنفلوآنزا برای توزیع در داروخانه نیز بیش از پنج برابر شده و امسال حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور می‌شود در حالی که پارسال حدود ۵/ ۲ میلیون دوز بود و از میزان واردات بیش از ۵/ ۸ میلیون دوز واکسن که همگی از برند‌های معتبر اروپایی و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی هستند، در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار